شناسه خبر:49938
1400/9/28 09:43:09
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ضرورت افزایش بودجه بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق روستایی برای 1401

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بودجه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق روستایی در دستور کار مجلس در تصویب بودجه سال آینده است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی پیش از ظهر روز گذشته در مراسم افتتاحیه طرح بهارستان توزیع برق در چهار روستای ساوه اظهار کرد: متأسفانه بند ز تبصره 15 قانون بودجه سال 1400 «اصلاح و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق روستایی» از بودجه 1401 حذف و بند ج تبصره 6 «توسعه و اصلاح شبکه توزیع برق روستایی» در بودجه 1401 کاهش چشمگیری یافته که افزایش بودجه در این بخش توسط نمایندگان مجلس درحال پیگیری است.

وی با بیان اینکه صنعت زیربنایی برق نقش بسزایی در پیشرفت جوامع دارد، گفت: توجه به مناطق محروم و روستایی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه متوازن در کشور شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور براساس اولویت‌بندی نیازهای مردم را ضروری دانست.

   200 دستگاه چراغ ال.ای.دی در روستاها نصب شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در مراسم افتتاح این طرح گفت: بهسازی شبکه توزیع برق چهار روستای استان در قالب طرح بهارستان با اعتباری بالغ‌بر 14 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که جابه‌جایی پایه‌ها، اصلاح روشنایی معابر، اصلاح شبکه‌های سیمی فرسوده با تبدیل سیم به کابل خودنگهدار در طرح بهارستان مورد لحاظ قرار می‌گیرد.

محمد اله‌داد با بیان اینکه بیش از سه کیلومتر شبکه سیمی در روستاهای سرخده، هریسان، اوجان و حسین‌آباد شهرستان ساوه به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، افزود: در این روستاها 200 دستگاه چراغ ال.ای.دی نصب و همسان‌سازی چراغ‌های بخار سدیم نیز انجام شده است.

   مسئولان استفاده از فرصت خدمت ‌رسانی به مردم را قدر بدانند

فرماندار ساوه نیز گفت: مسئولان استفاده از فرصت خدمت‌رسانی به مردم را قدر بدانند و همه تلاش خود را در جهت ارائه خدمت به مردم و گشودن گره‌ای از مشکلاتشان انجام دهند.

مهدی الیاسی اظهار امیدواری کرد با بهبود زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در بین مردم، شاهد تأمین برق پایدار و مطمئن برای همه مردم باشیم.

شناسه خبر 49938