شناسه خبر:49088
1400/9/9 09:45:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر (آندسازی) آلومینیوم اراک از صرفه‌جویی 35 میلیون دلاری ارز با راه‌اندازی واحد آندسازی در اراک خبر داد.

خسرو غفاری ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌اندازی واحد آندسازی سالانه حدود 35 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال 1402 به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به پیشرفت 36 درصدی این پروژه، افزود: تاکنون 10 هزار میلیارد ریال برای ساخت واحد آندسازی هزینه شده، این درحالی بوده که 37 هزار میلیارد ریال برآورد ساخت این پروژه است.

مدیرعامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر (آندسازی) آلومینیوم اراک هزینه تجهیزات شرکت را 70 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تاکنون 24 میلیون دلار از تجهیزات خریداری شده است.

غفاری از ایجاد 300 فرصت شغلی با راه‌اندازی این واحد خبر داد و بیان کرد: این واحد در زمینی به مساحت 25 هکتار و در هفت ساختمان اصلی ساخته می‌شود که انتظار می‌رود تأمین زیرساخت‌های لازم با سرعت بیشتری پیش برود.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک صفر تا صد آند در داخل کشور تولید خواهد شد، اظهار کرد: راه‌اندازی واحد آندسازی اراک سه هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و تاکنون بالغ‌بر یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر (آندسازی) آلومینیوم اراک خاطرنشان کرد: این پروژه بعد از راه‌اندازی سالی 30 تا 35 میلیون دلار صرفه‌جویی اقتصادی خواهد داشت، درحال حاضر عمده مشکلات، زیرساخت‌های این پروژه بوده که با مشکلاتی روبه‌رو است.

غفاری افزود: به‌لحاظ مصارف مختلف که در صنایع وجود دارد، بعد از تحریم‌های آلومینیومی که اعمال شد، برخی کشورها به‌دلیل اینکه شاید مشکلاتی برایشان پیش آید، صادرات این محصولات را به ایران کاهش دادند، اما در آینده نزدیک صنایع کشور تولید آند را داخلی‌سازی خواهد کرد.

شناسه خبر 49088