شناسه خبر:47616
1400/8/8 10:06:06
رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان:

درصورت استنکاف از استرداد وجه، ضمانت‌نامه شرکت الیت ضبط می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: شرکت الیت موظف است مبالغی که تحت عنوان شارژ حساب خودروها در طرح پارک حاشیه‌ای از شهروندان همدانی در اختیار دارد را تعیین تکلیف کند و مابقی را به آن‌ها عودت دهد، در غیر این صورت ضمانت‌نامه شرکت ضبط و موارد قانونی در این خصوص لحاظ خواهد شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان روز پُرکاری را سپری کرد و در این جلسه چهار دستور کار مطرح، بررسی و درنهایت تصمیماتی نیز در این خصوص گرفته شد.

این کمیسیون در ابتدای جلسه پذیرای تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی بود که چند نفر از رانندگان به بیان مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند و خواستار ادامه فعالیت، عقد قرارداد کاری، نوسازی خودروهای فرسوده و ارائه تسهیلات لازم در این خصوص شدند.

مهدی حیدری در این خصوص اظهار کرد: تعیین تکلیف و سامان‌دهی وضعیت فعالیت رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی ضرورت دارد که در همین رابطه جلسه‌ای با حضور نمایندگان راننده‌ها، اعضای کمیسیون، سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر و معاونت اتوبوسرانی برگزار خواهد شد تا درخواست‌ها و مشکلات این حوزه به‌صورت موردی بررسی شود و تصمیمات مقتضی دراین‌باره صورت پذیرد.

وی در ادامه گفت: درصورت نیاز معاونت اتوبوسرانی درخصوص جذب راننده، رانندگان بخش خصوصی به شرط آنکه شهروندان از عملکرد آن‌ها رضایت داشته باشند، در اولویت جذب قرار می‌گیرند.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان گزارشی از نحوه فعالیت و قرارداد شرکت الیت در رابطه با اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در شهر همدان ارائه کرد.

وحید غفاری گفت: شرکت الیت طبق قراردادی پنج‌ساله و از سال 96 فعالیت رسمی خود را در شهر همدان آغاز کرد که طبق قرارداد مقرر شد شرکت فوق از محل درآمد حاصله از اجرای طرح پارک حاشیه‌ای، تمامی هزینه‌های پروژه، پرداخت حقوق و خریداری و نصب تجهیزات را انجام دهد.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد و پس از کسور قانونی از محل درآمد حاصله 65 درصد به‌عنوان سهم شهرداری و 35 درصد نیز به این شرکت تعلق می‌گیرد، افزود: شرکت الیت اوایل سال 9٩ و با توجه به عدم وصول مطالبات و نداشتن ابزار قانونی لازم برای وصول مطالبات از مردم و عدم همراهی پلیس راهور در این زمینه، فعالیت خود را به‌طور کامل متوقف کرد و 80 نیروی این شرکت تعلیق شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قرارداد این شرکت با شهرداری همدان پنج‌ساله بوده و تا سال 1401 ادامه دارد، ابراز کرد: در جهت رفع مشکل این شرکت، شورایی در استانداری همدان با حضور مسولان مرتبط تشکیل شد که در آن پلیس راهور موظف به همکاری و همراهی با این شرکت و شهرداری شد، اما درنهایت این شرکت خواستار ارجاع موضوع به کمیسیون ماده 38 شد.

غفاری در ادامه تصریح کرد: با وجود عدم فعالیت شرکت و با توجه به اینکه مبالغی تحت عنوان شارژ از سوی رانندگان در حساب این شرکت وجود دارد، شهرداری طی دو نامه ارسالی به شرکت الیت، خواستار تعیین تکلیف وضعیت وجوه پرداختی شهروندان در طرح پارک حاشیه‌ای شده است که در این نامه‌ها صریحاً به موضوع ضبط ضمانت‌نامه مالی شرکت فوق درصورت عدم پاسخگویی و یا استنکاف از استرداد وجه، تأکید شده است.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان در ادامه این جلسه و بعد از استماع گزارش ارائه‌شده با بیان اینکه پیگیری حقوق شهروندان‌ از مهم‌ترین وظایف شورا و شهرداری است، گفت: با توجه به عدم فعالیت شرکت الیت در شهر همدان، این شرکت موظف است مبالغی که تحت عنوان شارژ پلاک خودروها از شهروندان گرفته را در اسرع وقت تعیین تکلیف و درنهایت به آن‌ها مسترد کند که در غیر این صورت ضمانت‌نامه شرکت ضبط و موارد قانونی در این خصوص لحاظ خواهد شد.

در ادامه برگزاری جلسه کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان، اعضای کمیسیون میزبان نمایندگان قرارگاه خاتم‌الانبیا بودند که در همین رابطه آخرین وضعیت تفاهم‌نامه همکاری شهرداری همدان و این قرارگاه مطرح و بررسی شد.

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیا در این جلسه به ارائه توضیحاتی پیرامون تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری همدان و این قرارگاه پرداخت و گفت: طبق توافق صورت‌گرفته مقرر شد 11 پروژه به‌صورت EPC توسط قرارگاه در همدان اجرا شود که پس از بررسی‌های صورت‌گرفته در اوایل بهمن‌ماه سال گذشته، اجرای چهار پروژه از سوی شهرداری همدان نهایی و به این قرارگاه اعلام شد که بعداً به سه پروژه تقلیل یافت.

وی افزود: در همین راستا مردادماه امسال انتخاب مشاور از سوی قرارگاه برای پروژه تقاطع بهشت، مجتمع گردشگری کبابیان و تپه حاج‌عنایت انجام شد.

به گفته نماینده این قرارگاه، نقشه‌های فاز یک مجتمع گردشگری کبابیان آماده شده و در دست اجرا بوده که از زمان‌بندی پروژه جلوتر هستیم و نقشه‌های تکمیلی نیز درحال انجام است.

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیا همچنین گفت: درخصوص امکان‌سنجی و تحقیقات پروژه تپه حاج‌عنایت، مطالعات زیست‌محیطی انجام شده است.

وی ادامه داد: براساس سیاست قرارگاه، پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است و برای هر کدام از حوزه‌ها، هلدینگی به‌صورت تخصصی در قرارگاه پیش‌بینی شده و این قرارگاه با آمادگی کامل آماده اجرای پروژه‌ها در شهر همدان است و منتظر هستیم زمینی جهت راه‌اندازی و تجهیز کارگاه در اختیار این قرارگاه قرار گیرد.

   حیدری: اولویت‌سنجی در اجرای پروژه‌ها مورد توجه باشد

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان از همکاری و هم‌افزایی بیشتر شورای ششم با قرارگاه خاتم‌الانبیا خبر داد.

مهدی حیدری معتقد است: تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری و خاتم‌الانبیا نیاز به بررسی بیشتری دارد و باید اولویت‌سنجی شود و ضرورت‌ها در اجرای پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بر لزوم اجرای پروژه‌های شاخص و اثرگذار در شهر همدان تأکید کرد و گفت: ظرفیت و توانمندی بالای قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌های عظیم عمرانی در کشور بر کسی پوشیده نیست، ازاین‌رو باید در اجرای پروژه‌های زیرساختی و بزرگ‌مقیاس در شهر همدان از این فرصت نهایت بهره را ببریم و معتقدم افق روشنی در این زمینه برای همدان شکل گرفته است که نباید به‌راحتی از آن عبور کرد.

   کاوسی‌امید: ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این خصوص اعلام کرد: مشارکت قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری همدان را به فال نیک می‌گیریم و معتقدم باید از این فرصت ارزنده در جهت خدمات‌رسانی بهتر و شایسته به مردم نهایت استفاده را داشت.

اکبر کاوسی‌امید تصریح کرد: انتظار می‌رود جلساتی پیرامون هماهنگی و بررسی ابعاد مختلف تفاهم‌نامه با حضور اعضای کمیسیون‌های مرتبط با اجرای پروژه‌های مورد نظر و همچنین شهردار و معاونان وی برگزار شود تا درنهایت با اشرافیت و نظارت بیشتر و همچنین بررسی‌های تخصصی، شاهد تسریع در اجرای پروژه‌ها باشیم.

   حاجی‌بابایی: از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اجرای پروژه‌های بزرگ شهری استفاده شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا ظرفیت بسیار بالایی در اجرای پروژه‌های شاخص دارد که باید از این ظرفیت عظیم و توانمند در مسیر درست و برای اجرای پروژه‌های بزرگ شهری بهره برد و پروژه‌های کوچک‌مقیاس در اختیار سایر پیمانکاران قرار گیرد.

سعید حاجی‌بابایی افزود: انجام مطالعات پروژه‌‎ها توسط شرکت‌های زیرمجموعه پیمانکار تجربه خوبی نیست، بنابراین باید این موضوع بررسی و نظر کارشناسی دقیق‌تری اعمال شود.

وی بیان کرد: اجرای پروژه تپه حاج‌عنایت در ذیل تفاهم‌نامه همکاری نیازمند بازنگری جدی است، چراکه معتقدم از ظرفیت قرارگاه بایستی در مسیر اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و کلان بهره برد.

این مقام مسئول اظهار کرد: مطالعات انجام‌شده در خصوص اجرای پروژه تقاطع بهشت باید در اختیار کمیته حمل‌ونقل مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا قرار بگیرد تا آن‌ها نیز نظر خود در این زمینه را ارائه کنند.

شناسه خبر 47616