شناسه خبر:47266
1400/7/28 09:17:34

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار نهاوند گفت: در راستای حل مشکلات املاک قولنامه‌ای، چنانچه ضوابط و مقررات ساخت از سوی مالکین رعایت شده باشد، برای آنان پروانه ساخت صادر می‌شود.

مجید یوسفی‌نوید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی در شهرستان نهاوند ساخت‌وسازهای بدون پروانه داشته‌اند که براساس قانون برای آن‌ها جریمه صادر شده و یا درنهایت بنا تخریب می‌شد که این مسئله تبعات خاص خود را داشت و مشکلاتی را برای سرمایه‌های ملی به‌وجود می‌آورد.

وی افزود: به‌منظور رفع این مشکل پس از نشست‌های لازم، تصمیماتی گرفته شد که براساس آن املاک و زمین‌هایی که قولنامه‌ای هستند، با رعایت ضوابط و مقررات لازم دارای پروانه می‌شوند.

شهردار نهاوند اصلاح و سامان‌دهی معابر ورودی نهاوند و خیابان‌های سطح شهر را یکی از برنامه‌های خود برای روان‌سازی ترافیک و زیباسازی شهر عنوان کرد و گفت: ورودی‌های شهر در برخی از مناطق دارای مشکل هستند که در این زمینه با هماهنگی شورای اسلامی شهر در مواردی کار اصلاح را آغاز کرده‌ایم که نمونه آن در چهارراه ابوذر درحال انجام است.

وی با بیان اینکه برای اصلاح ورودی‌های شهر کار مطالعاتی آغاز شده است، افزود: البته در بحث ترافیک که عمدتاً در مرکز شهر با مشکل مواجه است، باید برنامه بلندمدت طراحی شود و برای این کار می‌بایست در طرح جامع شهری اصلاحاتی صورت گیرد تا تراکم رفت و آمد در مرکز شهر کمتر شده و به مراکز پیرامونی منتقل شود.

یوسفی‌نوید از شروع سامان‌دهی بلوار شاهد که در آن حدود 200 پلاک تجاری (عمده آن‌ها نمایشگاه خودرو هستند) وجود دارد، خبر داد و گفت: با توجه به اینکه وجود نمایشگاه‌های اتومبیل در بلوار شاهد سال‌ها است باعث بی‌نظمی و نارضایتی شهروندان شده است، بنابراین با سامان‌دهی آنها موافقت شده و براساس آن از مالکین دعوت کردیم برای تعیین تکلیف فعالیت شغلی خود در شهرداری حضور پیدا کنند.

وی گفت: برای جمع‌آوری نمایشگاه‌های اتومبیل از بلوار شاهد شهر ماشین در فضای 14 هزار متری ترمینال سابق نهاوند ایجاد می‌شود که نمایشگاه‌داران باید به این مکان منتقل شوند.

شناسه خبر 47266