شناسه خبر:46162
1400/6/30 08:54:52

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اعلام اینکه ناحیه صنعتی فرآوری قیر طبیعی در این شهرستان ایجاد می‌شود، گفت: این ناحیه درحال جانمایی است تا واحدهای پراکنده سامان‌دهی شود.

حشمت رضایی روز دوشنبه در نشست برنامه‌ریزی به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی قیر طبیعی افزود: برنامه‌های متناسب با تولیدات قیر طبیعی در این شهرستان در راستای جلوگیری از خام‌فروشی این ماده ارزشمند معدنی اجرا می‌شود.

وی افزود: بخش قابل توجه قیر طبیعی استخراجی از معادن این شهرستان به‌صورت خام‌فروشی عرضه می‌شود که هیچ‌گونه ارزش‌افزوده‌ای برای استان کرمانشاه و کشور ندارد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: به‌لحاظ ذخایر غنی در منطقه فرآوری، افزایش کیفیت و استاندارد‌سازی قیر طبیعی نیازمند آموزش نیروی انسانی ماهر است.

رضایی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و موافقت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه فرمانداری، فنی و حرفه‌ای و انجمن معدن‌داران قیر طبیعی نهایی شده و تربیت نیروی انسانی با استفاده از امکانات فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه هم آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را به‌منظور آموزش لازم در بخش‌های استخراج، فرآوری، تجارت و همچنین صادرات اعلام کرد و گفت: این امر علاوه‌بر ایجاد اشتغال و رونق تولید باعث بهبود کیفیت قیر طبیعی منطقه در بازارهای جهانی نیز خواهد شد.

شناسه خبر 46162