شناسه خبر:44423
1400/5/20 09:29:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به خسارت 537 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری استان، گفت: به‌دلیل عدم همکاری بانک‌ها، بیش از 90 درصد واحدها موفق به گرفتن تسهیلات نشدند.

سیدامین قاسمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس آخرین آمار پس از شیوع ویروس کرونا حوزه گردشگری لرستان بالغ‌بر 537 میلیارد تومان خسارت دیده است.

وی تصریح کرد: برای کاهش خسارات ناشی از کرونا کارهای زیادی در بخش گردشگری انجام شده است و ازجمله این موارد می‌توان به امهال پرداخت 23 درصد حق بیمه کارفرمایی کارکنان شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع‌ دستی استان اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان درخصوص اهم اقدامات حوزه مالیات عنوان کرد: امهال مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش‌افزوده در چند نوبت و امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی در چند نوبت و آخرین‌بار تا پایان شهریورماه 1400 ازجمله این اقدامات بوده است.

قاسمی تصریح کرد: در برخی واحدهای گردشگری به‌علت تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی (آب، برق و گاز) به مدت چند ماه امکان استفاده از تسهیلات بانکی در دو نوبت حاصل نشده است و متأسفانه به‌دلیل مشکلات سامانه کارا و عدم همکاری بانک‌ها، هنوز بیش از 90 درصد واحدها موفق به گرفتن تسهیلات نشده‌اند.

وی عنوان کرد: بدهی و دیون تسهیلات اعطایی نظام بانکی برای مدت 6 ماه تا پایان شهریورماه 1400 نیز امهال می‌شود.

شناسه خبر 44423