شناسه خبر:38048
1399/12/25 10:19:33

سپهرغرب، گروه خبر: امام‌جمعه بروجرد گفت: فاز اول مصلی نماز جمعه این شهرستان در حال تکمیل شدن است و در ایام ماه مبارک رمضان مراسم جز خوانی و نماز جمعه در این مکان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید علی حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد که دفتر امام جمعه برگزار شد، افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان مراسم جز خوانی قرآن با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: با همکاری ادارات مختلف قرآن و رحل برای حدود یک هزار نفر برای جز خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان و نوجوان ضروری است و در این راستا باید قاریان ممتاز بروجرد مورد توجه قرار بگیرند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: به منظور شناساندن مفاخر فرهنگی و دینی استان لرستان به نسل جوان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح جامعی برای گرامیداشت علامه شهیدی تهیه شده است که در خرداد سال 1400 همایشی در شان این محقق فرزانه برگزار خواهد شد.

منصور احمدی افزود: هدف از برگزاری همایش علامه شهیدی شناساندن شخصیت و آثار این مرد بزرگ به جوانان و نوجوانان است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: برگزاری کنگره شهدا در استان لرستان و شهرستان بروجرد از برنامه‌های مهم سال 1400 می‌باشد.

نادر ارجمندی افزود: استان لرستان دارای 6300 شهید است که از این تعداد 1500 شهید مربوط به بروجرد است، که برگزاری کنگره بزرگ شهدا از وقایع مهم سال جدید است.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری کنگره بزرگداشت مقام شهدا به منظور ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری با شعار (شهیدان افلاکی - علمداران ظهور)در همه شهرهای استان به ویژه شهرستان بروجرد در سال آینده برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 38048