شناسه خبر:37835
1399/12/20 09:52:27
توزیع 8 هزار گل محمدی بین شهروندان همدانی توسط شهرداری منطقه چهار

شمیم گل‌محمدی در همدان پیچید

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه4 شهرداری همدان گفت: با هدف افزایش بهره‌وری فضای سبز شهری و افزودن طروات و تازگی به فضای شهر و منازل شهروندان و همزمان با فرارسیدن بهار، در آخرین روز‌های سال 99 شهرداری منطقه چهار همدان حدود 8 هزار گل‌محمدی را بین مردم توزیع کرده است.

مجید یوسفی نوید، از تلاش شهرداری برای توسعه فضای سبز شهری در بوستان‌ها و معابر سخن گفت و افزود: طرح توزیع 8 هزار گل‌محمدی افزون بر اهداف یاد شده هدف بزرگ و ارزشمندی به مانند زنده‌نگداشتن یاد شهدا را در پی دارد و این طرح نیز با این عنوان اجرایی شده است.

وی با یاد‌آوری این‌که گلدان‌های گل به‌صورت رایگان بین مردم توزیع شد، اظهار کرد: برای سهولت دسترسی مردم به این گلدان‌ها و پیشگیری از تجمع شهروندان و رعایت ضوابط مرتبط با همه‌گیری بیماری کرونا مراکزی مانند میدان‌های امامزاده عبدالله، باباطاهر، معلم (شهرک فرهنگیان)، اربعین(صداوسیما) و بوستان نشاط (کوی کوثر) پیش‌بینی شده بود.

مدیر منطقه 4 شهرداری همدان با تاکید بر این‌که شهرداری در مناسبت‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی درخصوص افزایش فضای سبز شهری اقدام‌های مختلفی را انجام داده است از اجرای مسابقه‌ای مرتبط با این طرح نیز خبر داد و افزود: شهروندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه عکسی از نحوه کاشت گل‌های محمدی در گلدان یا باغچه را با دوربین تلفن همراه بگیرند و به نشانیzone4hamedan @ در فضای اینستاگرام یا شبکه‌های مجازی ارسال کنند که به ده عکس منتخب جوایزی اهدا خواهد شد.

مسئول فضای سبز شهرداری منطقه 4 همدان نیز گفت: این طرح با هدف زنده نگهداشتن یاد 8 هزار شهید استان همدان به عنوان طرحی جدید اجرا شده است.

علیرضا نادری افزود: گل‌محمدی از جمله گیاهان مفیدی است که کم‌آبر بوده و نقش خاصی در ایجاد عطر بوی دل‌انگیز در فضای شهری دارد و سازگار با آب و هوای همدان است.

گفتنی است از دیر‌باز همدانی‌ها در خانه خود الفت خاصی با گل‌ها داشته‌اند و در حیاط خانه فراخ و دلباز کهن شهر همدان دیار‌دار‌المومنین همیشه عطر و بوی انواع گل‌محمدی، شمعدانی و یاس می‌پیچیده و اصل جدای‌ناپذیر فضای سبز خانه‌ها بوده است. طرواتی فراموش نانشدنی که شاید با همت مردم و تلاش شهرداری منطقه چهار باز هم جای خو را در دیار آباد الوند بیابد.

شناسه خبر 37835