شناسه خبر:34595
1399/10/11 10:18:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان گفت: یک باب مدرسه 9 کلاسه و 11 باب مدرسه یک‌کلاسه خیرساز در مناطق عشایری این استان احداث می‌شود.

امیر غفوری‌نژاد به رسانه‌ها اعلام کرد: تفاهم‌نامه تکمیل مدرسه 9 کلاسه شهرستان ازنا و 11 باب مدرسه یک کلاسه کانکسی در سایر مناطق عشایری لرستان توسط خیر مدرسه ساز «کاظم قلم چی» به امضا طرفین رسیده است.

وی افزود: به‌زودی نیز یک مدرسه 6 کلاسه نیمه‌کاره درشهرستان خرم‌آباد توسط این خیر مدرسه‌ساز تکمیل و تحویل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان با بیان اینکه ایجاد و تجهیز مدارس مناطق عشایری و سخت گذر لرستان در اولویت است اظهار کرد: هم‌اکنون 409 مدرسه عشایری در این استان وجود دارد.

غفوری‌نژاد ادامه داد: دانش‌آموزان روستایی و عشایر، استعدادهای بسیاری دارند اما مشکلاتی در مسیر تحصیل آن‌ها وجود دارد که به‌نظر می‌رسد افزایش اعتماد به‌نفس و خودباوری در آن‌ها مهم‌ترین کلید حل پایان مشکلات است بنابراین تلاش می‌شود با ساخت مدارس عشایری و تحویل کانکس، آرامش به دانش‌آموزان این مناطق اهدا شود.

وی عنوان کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا دانش‌آموزان روستایی و عشایر با مشکلاتی مانند مسافت‌های طولانی تا مدارس و نبود امکانات لازم برای بهره‌مندی از تحصیل مواجه بودند که اکنون با آموزش مجازی، مشکل بهره‌مندی از ابزار الکترونیک مسئله اصلی آنان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان گفت: آموزش و پرورش، گروه‌های جهادی و حتی معلمان برای تأمین ابراز الکترونیک مورد نیاز دانش‌آموزان روستایی و عشایر اقدام کردند اما این تلاش‌ها کافی نبوده است.

360 هزار دانش‌آموز لرستانی در پنج هزار و 300 آموزشگاه لرستان تحصیل می‌کنند.

شناسه خبر 34595