شناسه خبر:29755
1399/7/14 17:38:28

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور امسال، 80 میلیون و 320 هزار لیتر بنزین یورو چهار تامین و در جایگاه‌های عرضه این استان توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کردستان، عبدالله گیتی‌منش روز گذشته اظهار کرد: با پیگیری و برنامه‌ریزی صورت گرفته از ابتدای تیرماه فرآیند تامین و توزیع بنزین یورو چهار، در هفت شهرستان آغاز و هماهنگی برای توزیع این سوخت در سقز، بانه و بیجار نیز در دست انجام است.

وی با اشاره به توزیع روزانه 864 هزار لیتر بنزین یورو 4 در سطح استان اضافه کرد: سازگاری با محیط‌زیست، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، افزایش بازدهی سوخت خودروها و جلوگیری از فرسودگی زودهنگام قطعات، از مزیت‌های این نوع بنزین است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با بیان اینکه این میزان بنزین یورو چهار توزیعی سهمیه 35درصدی از بنزین توزیع شده در استان را شامل می‌شود، افزود: کاهش میزان گوگود، بنزن و اکتان بالا، نسبت به بنزین معمولی که نقش بسزایی در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی را دارد، از دیگر مزایای استفاده از بنزین یورو چهار است.

از ابتدای تیرماه امسال برای نخستین‌بار توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار در جایگاه‌های عرضه سوخت سنندج و به‌تدریج در پنج شهرستان کامیاران، مریوان، سروآباد، دیواندره و دهگلان آغاز شد.

شناسه خبر 29755