شناسه خبر:19690
1399/1/26 00:17:47

سپهرغرب، گروه ورزشی: استاندار کردستان اعلام کرد که با موافقت فدراسیون کُشتی، سالن 6 هزار نفری مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج آذرماه امسال میزبان مسابقات کُشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان خواهد بود.

بهمن مرادنیا در دیدار رئیس سازمان لیگ کُشتی توافق کردند که جام باشگاه‌های کُشتی فرنگی جهان در سالن 6 هزار نفری سنندج برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی فرصتی برای استان و کشف استعدادهای نوین در رشته‌های مختلف ورزشی است، افزود: احداث سالن ورزشی 6 هزار نفری سنندج با هدف توسعه ورزش استان صورت گرفته و ما با همه توان از برگزاری این مسابقات حمایت می‌کنیم.

استاندار کردستان با اعلام اینکه علاقه‌مند به حضور یک تیم کُشتی از کردستان در این دوره از مسابقات هستیم، از مربی نام‌آشنای کُشتی فرنگی ایران و جهان، جمشید خیرآبادی خواست یک تیم کُشتی قوی از استان برای این مسابقات آماده کند.

مرادنیا اضافه کرد: برای توسعه ورزش استان و رشد جوانان کردستانی در رشته‌های گوناگون تلاش خواهیم کرد اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم.

رئیس سازمان لیگ کُشتی نیز در این جلسه اظهار کرد: قرار است امسال ایران میزبان هفتمین دوره مسابقات لیگ جهانی کُشتی باشد و این رویداد در آذرماه برگزار می‌شود.

عبدالمهدی نصیرزاده افزود: استان‌های زیادی تقاضای میزبانی این مسابقات را داده‌اند، اما سیاست ما واگذاری این میزبانی به استانی مانند کردستان بوده که کمتر توسعه یافته‌ است.

وی با بیان اینکه این میزبانی باعث توسعه‌یافتگی استان می‌شود، یادآور شد: عامل دیگری که ما را ترغیب به این کار می‌کند، وجود و فعالیت افراد شناخته‌‌شده‌ای از کردستان در این رشته ورزشی است.

رئیس سازمان لیگ کُشتی وجود سالن 6 هزار نفری سنندج را از دیگر عوامل انتخاب کردستان برای برگزاری این مسابقات دانست و گفت: یکی از چالش‌های ما در این سالن نبود جا برای گرم کردن ورزشکاران است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

نصیرزاده اضافه کرد: انتظار داریم تیمی از کردستان نیز در مسابقات لیگ جهانی کُشتی حضور داشته باشد تا تماشاگران بیشتری به دیدن رقابت‌ها بیایند.

وی با بیان اینکه تشکیل چنین تیمی نیازمند حمایت مالی است، گفت: فدراسیون 10 میلیارد ریال برای ایجاد چنین تیمی به کردستان کمک می‌کند، ضمن اینکه حق ورودی به لیگ نیز دریافت نخواهد شد.

رئیس سازمان لیگ کُشتی از برنامه‌ریزی برای پخش مستقیم رقابت‌های کُشتی جهانی خبر داد و یادآور شد: این رقابت‌ها تنها رویدادی در سال 2020 بوده که میزبانی آن به ایران واگذار شده است.

شناسه خبر 19690