شناسه خبر:17137
1398/11/15 12:53:55

نوعی از دریچه‌های آدم‌رو و آب‌گیر در یکی از صنایع همدان برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید شد که می‌تواند ۲ برابر بارِ حدمجاز استاندارد را تحمل کند.

مدیرکل استاندارد همدان در این باره روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی اظهار داشت: دریچه های آدم رو و آب گیر (کلاس C۲۵۰) در حاشیه جداول خیابان ها کاربرد دارد.

محمد مددی اضافه کرد: شرکت ذوب ریزان همدان در سال ۱۳۹۴ برای نخستین بار در کشور موفق به دریافت نشان ملی استاندارد ایران برای تولید دریچه های آدم رو و آب گیر، برای مناطق تردد وسایل نقلیه و پیاده رو شد. 

وی خاطر نشان کرد: این شرکت به تازگی با طراحی به وسیله نرم افزارهای طراحی و تحلیل استاتیکی و دینامیکی، توانست وزن دریچه های چدنی را کاهش داده و ظرفیت تحمل بار آن که مطابق استاندارد باید ۲۵۰ کیلونیوتن باشد را تا ۵۰۰ کیلونیوتن افزایش بدهد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تاکید بر اینکه دریچه های آدم رو و آب گیر باید دارای ایمنی کافی مطابق با استاندارد باشند افزود: در صورتی که از محصولات غیر استاندارد استفاده شود، موجب خسارات جانی و مالی به مردم کشور می شود.

مددی گفت: رعایت استانداردها در شکوفایی و پویایی اقتصاد کشور نقش موثری دارند و سازمان ملی استاندارد ایران در سال رونق تولید همراه و همیار تولیدکنندگان است و آنها را به سمت ارتقا و بهبود کیفیت هدایت می کند. 

وی یادآوری کرد: افزایش کیفیت و رعایت استاندارد می تواند علاوه بر رونق بازار داخلی ار ورود کالاهای غیرضروری خارجی نیز ممانعت کند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 17137