شناسه خبر:13553
1398/8/14 09:21:00

سپهرغرب، گروه خبر: دانش‌آموزان ایلامی با معرفتی فزاینده و دلی جوان، پا جای پای شهدای دانش‌آموز 13 آبان سال 57 گذاشتند و بر علیه استکبار جهانی فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

روز گذشته مردم استان‌ ایلام همراه با مردم سایر نقاط کشور با حضور حماسی و پرشور در راهپیمایی 13 آبان ضمن گرامیداشت روز دانش‌آموز با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»، انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

کوچک و بزرگ، زن و مرد آمدند تا ثابت کنند تا آخرین قطره خونشان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و همیشه و در همه حال از آب و خاکشان صیانت خواهند کرد.

راهپیمایان با حمل پلاکاردهایی که شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، من دانش‌آموز بسیجی‌ام، سلاح من قلم من است، ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم و... خشم و انزجار خود را از آمریکا به نمایش گذاشتند.

امروز مردم با حضورشان نشان دادند تحریم‌های آمریکا و کشورهای غربی نه تنها اراده مردم را سست نکرده، بلکه علاوه بر تنفر بیش از پیش از سران این حکومت‌ها، عزمشان برای مقابله با آنها جدی‌تر شده است.

     نابودی ظلم و استکبار جهانی

هدی سنایی یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت: همه ما دانش‌آموزان آمده‌ایم تا به آمریکا بگوییم مردم ایران جانشان را در راه انقلاب و کشور فدا می‌کنند و در این راه از هیچ خطری هراس ندارند.

وی افزود: 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست و امید است روزی نابودی ظلم و استکبار جهانی را نیز جشن بگیریم.

     لرزه بر تن استکبار جهانی

آرش چشمه‌چاهی از دانش‌آموزانی که پلاکارد مرگ بر آمربکا را حمل می‌کرد نیز گفت: آمده‌ایم تا با حضورمان لرزه بر تن استکبار جهانی بیندازیم و انزجار خود را از آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی به نمایش بگذاریم.

ساسان امیدی یکی از نوجوانان شرکت‌کننده در این راهپیمایی نیز گفت: 13 آبان روز یوم الله و تاریخی برای کشور است و آمده‌ایم تا با حضور حماسی خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان آمریکایی و وابستگان به آن بزنیم.

     نسل چهارمی‌ها و پاسداری از خون شهدا

محمد فلاحتی از دیگر شرکت‌کنندگان در مراسم 13 آبان نیز با بیان اینکه بر ما واجب است از خون شهدای عزیز پاسداری کنیم، اظهار کرد: حضور در چنین راهپیمایی‌هایی و صیانت از آب و خاک کشور، شهدا را از ما خرسند می‌سازد.

وی افزود: تهدیدهای آمریکا و استکبار جهانی هیچ تاثیری در حضور مردم پای انقلاب نداشته و همه خوب می‌دانند که این مردم جنگ هشت ساله دفاع مقدس و همچنین تحریم‌های سنگین را با جان و دل تحمل می‌کنند اما تن به ذلت نمی‌دهند.

مردم همیشه در صحنه و غیور استان ایلام همگام با دیگر نقاط کشور بصیرت سیاسی خود را به نمایش گذاشتند و به جهانیان نشان دادند که تا پای جان برای حفاظت و صیانت از آب و خاک و کشورشان تلاش می‌کنند و از هر فرصتی جهت یادآوری این مهم به استکبار جهانی استفاده می‌کنند.

مراسم استکبار‌ستیزی مردم ایلام از ازمیدان 22 بهمن خیابان آیت الله حیدری آغاز و به میدان شهید کشوری ختم می‌شود.

در این آئین ضد استکباری مردم شهرها و بخش‌های مختلف استان ایلام هم یکپارچه و متحد با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر نفرت و تنفر خود را از استکبار جهانی به دنیا اعلام کردند.

شناسه خبر 13553