شناسه خبر:12751
1398/7/16 10:14:35

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به کمبود معلم در برخی مناطق لرستان، گفت: کمبود 936 معلم در استان را با جذب نیروی حق‎التدریس، رأی دیوانی، بازنشسته و خرید خدماتی جبران کرده‌ایم.

رضا زینی‌وند مقدم روز گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص کمبود معلم در برخی مدارس لرستان، اظهار کرد: در بعضی از مناطق احتمال دارد در دوره ابتدایی با کمبود معلم مواجه باشیم اما با استفاده از بازنشستگان، نیروهای حق‎التدریس و آموزگارانی که مدیر هستند، این نقیصه را رفع کرده‎ایم و در حال حاضر هیچ کلاسی بدون معلم نداریم.

وی با بیان اینکه برخی کلاس‌ها را نیز با نوبت مخالف پوشش داده‎ایم، تصریح کرد: با کمبود 936 معلم در سطح استان مواجه بودیم که این تعداد نیرو با استفاده از حق‎التدریس‎ها، رأی دیوانی‎ها، بازنشستگان و خرید خدمات تأمین شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان یادآوری کرد: در بخش زز و ماهرو 71 نفر معلم خرید خدمات داشته‎ایم.

زینی‎وند مقدم با تأکید بر اینکه بازنشستگانی هم داریم که 14 ساعت می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و ظرفیت نوبت دوم نیروهای رسمی خودمان نیز موجود است، ادامه داد: درصورتی‌که معلم رسمی و یا هیچ نیروی مازادی در هیچ رشته‎ای نداشته باشیم، می‌توانیم از ظرفیت حق‎التدریس‎ها استفاده کنیم؛ پس اگر جایی معلم ما تمایل به تدریس در نوبت دوم یا اضافه‎کار است دیگر از نیروی حق‎التدریس استفاده نمی‏‎کنیم.

شناسه خبر 12751