شناسه خبر:83049
1403/3/7 14:52:13

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب به دنبال شکست این نظام بوده‌اند و برای تحقق این فکر خبیث از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نکردند، اما توکل به خدا و بصیرت ملت همواره سد راه دشمنان بود و به هدف خود نرسیدند و در مقابل، امروز به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند.

سردار پاسدار «علی فدوی» روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در دهکده مقاومت اراک برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار حکومتی اسلامی با پشتوانه مردمی است و این افتخار بزرگی برای استان مرکزی به عنوان زادگاه ایشان است.

وی ادامه داد: مردم استان با این پشتوانه بزرگ می‌توانند در همه امورات که جلوه حضور و بروز جبهه حق است، پیشقدم باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران مردم سالاری دینی را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی از تجلیات مهم که حضرت امام راحل بنیان نهاد انتخابات است که در ۱۲ فروردین مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند؛ در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو نیز مردم می توانند در سایه وفاق و همدلی، حضوری پرشور داشته باشند.

سردار فدوی با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی در این ۴۵ سال نشان داده‌اند که تا پای جان، همراه انقلاب هستند، ادامه داد: زمانی که به تکلیف خود عمل کنیم وعده خدا هم محقق می‌شود و شرط محقق شدن وعده خدا پای کار بودن است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ایران اسلامی پشتوانه‌های متعددی از جمله شهدا را دارد، گفت: پشتوانه‌های مستحکم کشور هر یک به تنهایی می‌توانند توطئه‌های بی‌شماری را از بین ببرند.

سردار فدوی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۷ فرمودند که این انقلاب به پیروزی کامل خود رسیده و به دست صاحب اصلی آن، حضرت صاحب‌الزمان (عج) تحویل داده می‌شود و دشمنان با کارهای خود تنها زحمت ما را زیاد می‌کنند.

قدرت محاسباتی از دشمن گرفته شده است

وی ادامه داد: سال‌هاست است جبهه حق انقلاب اسلامی بر جبهه باطل و کفر شیطان بزرگ پیروز می‌شود، خداوند متعال قدرت محاسباتی را از دشمنان گرفته و همواره آنان را با شکست مواجه کرده است، اما همچنان به دنبال خباثت‌های خود هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری افزود: خبیثان و شیاطین دنیا درصدد هستند که حضور حداقلی در پای صندوق‌های رأی ثبت شود که نیاز است مردم هوشیارانه همچون گذشته مانع تحقق هدف دشمنان شوند.

سردار فدوی ادامه داد: به برکت امامین انقلاب، سپاه پاسداران طی این سال‌ها در هر عرصه‌ای که انقلاب و نظام نیاز داشته خدمت و نوکری کرده است؛ پاسداران در انجام تکالیف، با همه توان و بدون خستگی پای کار بوده و هستند.

وی به خدمات فرمانده سابق سپاه روح الله اشاره و اظهار کرد: استان مرکزی در برخی عرصه‌ها از جمله مسکن پاسداران رتبه برتر کشور را دارد.

 استاندار مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، با اشاره به تغییر ریل‌گذاری دولت مردمی سیزدهم به بخشی از خدمات شهید جمهور در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: خدمت به مردم بویژه محرومان اولویت فعالیت‌ها و برنامه‌های شهید آیت‌الله رئیسی بود.

«فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، رویکرد اداره کشور به صورت جدی تغییر کرد که احیای واحدهای تولیدی تعطیل‌شده، راکد و نیمه‌ تعطیل تا لغو سند ۲۰۳۰ از جمله اقدامات تحولی ایشان بود.

وی، به انتخابات پیش‌رو اشاره و بر حضور حداکثری تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم را مردم انتخاب کردند و در انتخابات پیش‌رو، این مردم هستند که انتخاب خواهند کرد که ریل تحولی ادامه پیدا کند؛ دولت آینده از هم‌ اکنون یک رسالت مهم دارد و آن عبارت است از تداوم میراثی که رئیس‌جمهور شهید فقید در اداره کشور برجای گذاشت.

استاندار مرکزی به خدمات فرمانده سابق سپاه روح الله استان اشاره کرد و گفت: جدای از نگاه جوان‌گرایی، کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ۲ مولفه مهم داشت، یکی ساختار تشکیلاتی و دیگری الحاق نام حضرت امام خمینی(ره) به این کنگره بود که به همت سردار کریمی اجرا شد.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: فرماندهی سپاه استان مرکزی طی این مدت در کنار مدیران دولت در این استان قرار داشت، حضور در بحران‌ها، اقدامات محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت‌ها همه به واسطه همدلی و همراهی سپاه استان با دستگاه های اجرایی رقم خورد.

سپاه خادم مردم و حافظ انقلاب است

فرمانده سابق سپاه روح الله استان مرکزی با گرامیداشت شهدای خدمت، الگوی خود را در مسیر خدمت سیره شهدا دانست و گفت: تمام تلاش خود را به عنوان سرباز کوچک انقلاب برای خدمت به نظام و انقلاب به کار گرفتم.

سردار محسن کریمی به بخشی از سبقه فعالیت خود در عرصه پاسداری از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در طول خدمت در این مدت در حوزه کادرسازی، رشد و تعالی کارکنان سپاه، تقویت بنیه آمادگی مجموعه و به سرانجام رساندن بیش از ۶۰۰ پروژه در بخش زیرساختی استان از هیچ تلاشی فروگذار نشد.

فرمانده سابق سپاه روح‌الله استان مرکزی با یادآوری اینکه ترویج روحیه ایثار و شهادت در مقابله با هجمه فرهنگی و جنگ شناختی دشمن اثرگذار است، گفت: استان مرکزی به برکت کنگره شهدا در ایام اغتشاشات کمترین تنش را داشت و سپاه استان صادقانه در کنار جامعه کارگری قرار دارد و در اعتراضات کارگری نیز این استان صحنه‌ای نشد که دشمن از آن بهره‌برداری داشته باشد و به هدف خود برسد.

سردار کریمی تاکید کرد: سپاه فارغ از هر گرایش سیاسی تنها در مسیر خدمت به انقلاب گام برداشته و چتر انقلاب است.

 

وی گفت: چتر سپاه مانند ولایت بر سر ملت است و سپاه و ولایت از هم جدایی ناپذیر هستند و این نیرو متعلق به جریان خاصی نیست و در دولت‌های مختلف در کنار مسئولین و مدیران استانی قرار داشته، چرا که اولویت خود را خدمت به مردم و پاسداری از نظام و انقلاب می‌داند.

شناسه خبر 83049