شناسه خبر:81813
1403/2/6 15:57:07

فرماندار رزن از پیش‌بینی 52 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه عمرانی آموزش‌وپرورش این شهرستان در سال جاری خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه در شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان اظهار کرد: برای حوزه آموزش‌وپرورش شهرستان رزن اعتباری افزون‌بر 52 میلیارد تومان در حوزه عمرانی پیش‌بینی شده که این میزان اعتبار برای ساخت مدارس فاطمیه رزن و مدرسه روستای ملابداغ و سایر پروژه‌های حوزه آموزش‌وپرورش هزینه خواهد شد و باید در این رابطه نوسازی مدارس پیگیری تخصیص اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای تکمیل این پروژه‌ها را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در شهرستان رزن از رشته‌های مختلف تحصیلی تعداد یک‌هزار و 41 نفر در آزمون سراسری سال 1403 شرکت کرده‌اند که در این رابطه 140 نفر عوامل اجرایی فرایند برگزاری آزمون سراسری شهرستان را برعهده دارند.

غفاری‌آثار با اشاره به در پیش بودن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم، گفت: با توجه به عملکرد بسیار خوب معلمان در حوزه تعلیم و تربیت شهرستان، حتماً مسئولین همکاری لازم را با آموزش‌وپرورش برای هرچه بهتر برگزار شدن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم داشته باشند.

وی در ادامه خواستار نگاه ویژه آموزش‌وپرورش نسبت به حرفه و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان شد و تصریح کرد: بازدید دانش‌آموزان رزنی از واحدهای موجود شهرک صنعتی رزن از نقش مؤثری در آشنایی آنان با حرفه‌های مختلف و هدایتشان به سمت مهارت و حرفه‌آموزی برخوردار خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین با تأکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان توسط آموزش‌وپرورش، گفت: آموزش سواد رسانه‌ای توسط آموزش‌وپرورش به دانش‌آموزان تأثیر بسزایی در آشنایی این قشر مهم جامعه با واقعیت‌های فضای مجازی و استفاده صحیح آنان از این فضا دارد.

امام‌جمعه رزن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش‌وپرورش جزء ارکان اصلی هر جامعه است که بقا، دوام و پیشرفت آن به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب و حاصل خون شهدا، تحول عظیم در نظام آموزشی و دستگاه تعلیم و تربیت بود که باید با توجه به آموزه‌های دینی، معنوی و تربیتی، این مهم حفظ شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر منصوری افزود: تربیت نسل آینده انقلاب و سکان‌داران نظام اسلامی توسط جامعه فرهیخته فرهنگیان در آموزش‌وپرورش رقم می‌خورد و در همین رابطه مدارس اساس و پایه تزکیه و تعلیم هستند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان رزن هم از برگزاری امتحان نهایی برای سه پایه متوسطه نظری با یک‌هزار و 200 دانش‌آموز خبر داد و گفت: برای برگزاری هرچه بهتر آزمون نهایی نیازمند حمایت بیشتر مسئولین هستیم.

پرویز علی بنده‌لو افزود: با تلاش‌های دانش‌آموزان و همت فرهنگیان شهرستان رزن، این شهرستان از بین 728 منطقه و شهرستان در کشور رتبه 26 کشور و اول استانی در قبولی امتحانات نهایی و میانگین نمرات را در سال گذشته کسب کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در هفته معلم مسئولین در مدارس حاضر شده و از زحمات معلمان عزیز تجلیل خواهند کرد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81813