شناسه خبر:81561
1403/2/2 04:25:26

فرماندار کرمانشاه گفت: خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌ها در شهر کرمانشاه هستیم.

محمدرضا آمویی از وضعیت نابسامان پارکینگ‌ها به عنوان یکی از دغدغه‌های شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: وضعیت کنونی پارکینگ‌ها مناسب کلانشهر کرمانشاه نیست و به ساماندهی نیاز دارند.
وی با بیان اینکه مسئول صدور مجوز احداث پارکینگ‌ در کرمانشاه اتحادیه مربوطه است، گفت: اخیرا دو جلسه مجزا با مدیران این اتحادیه و شهرداری برای ساماندهی پارکینگ‌های شهر کرمانشاه در فرمانداری گذاشته و خواستار تعیین تکلیف وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه شده‌ایم که قرار شده ضمن ارائه برنامه برای تعیین‌تکلیف پارکینگ‌ها، نرخ‌نامه پارکینگ‌ها هم از سوی اتحادیه و شهرداری مشخص شود.
آمویی با بیان اینکه خواستار همراهی اتحادیه و شهرداری برای تعیین تکلیف پارکینگ‌های شهر کرمانشاه هستیم، افزود: قرار شده در هفته جاری جلسه‌ای با حضور اتحادیه مربوطه و شهرداری برای تعیین تکلیف پارکینگ‌های شهر کرمانشاه گذاشته شود.
فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اگر مکانی فاقد استانداردهای پارکینگ بوده و یا مجوز ندارد باید تعیین تکلیف شود، تاکید کرد: باید در ارتباط با پارکینگ‌ها در شهر کرمانشاه چند نکته مشخص شود، اول اینکه حتما باید فهرست پارکینگ‌های مجوزدار به همراه آدرس دقیق آنها مشخص شده و دوم اینکه نرخ نامه پارکینگ‌ها و ساعت کار آنها، چه در مورد پارکینگ‌های نیمه‌وقت و چه در مورد پارکینگ‌های شبانه‌روزی دقیقا مشخص شود.
وی تاکید کرد: نرخ نامه پارکینگ‌ها باید در معرض‌دید مشتریان باشد تا آنها با اطلاع از قیمت پارکینگ، برای پارک خودروهای خود تصمیم‌گیری کنند.
آموی ادامه داد: نکته سومی که باید در مورد پارکینگ‌های شهر کرمانشاه تعیین‌تکلیف شود، مشخص شدن ظرفیت دقیق آنها است که در این مورد پارکینگ‌های شهر باید ملزم به نصب تابلوهای الکترونیک همچون دیگر شهرها شوند تا ظرفیت خالی آنها برای رانندگان مشخص باشد.
وی با بیان اینکه باید الزامات احداث پارکینگ استاندارد مثل الزامی بودن یا نبودن استفاده از دوربین مداربسته در پارکینگ‌ها نیز بررسی شود، گفت: همچنین باید دقیقا مشخص شود که پارکینگ‌داران در قبال خسارت احتمالی وارده به خودروها اعم از خسارت در اثر تصادف و یا سرقت اموال خودرو چه مسئولیتی دارند.
آمویی سپس با تاکید بر اینکه کلانشهر کرمانشاه نیاز به احداث پارکینگ‌های جدید دارد، تاکید کرد: به ایجاد پارکینگ‌های جدید به ویژه در بافت مرکزی شهر کرمانشاه نیاز مبرم داریم.
وی یادآور شد: با توجه به کم عرض بودن معابر بافت مرکزی کرمانشاه، احداث پارکینگ‌های طبقاتی می‌تواند کمک حال شهر در حل مشکل کمبود پارکینگ باشد.

شناسه خبر 81561