شناسه خبر:81075
1403/1/19 18:34:56
رئیس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تویسرکان خبر داد:

کشف‌ یک دستگاه فلزیاب غیر مجاز در تویسرکان

رئیس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تویسرکان گفت: یک دستگاه فلزیاب غیر مجاز و ادوات آن در این شهرستان کشف‌ و ضبط و در این راستا یک متهم نیز دستگیر شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان، اسحاق ترکاشوند اظهار کرد: در راستای طرح ارتقای امنیت و در ایست بازرسی ورودی شهر تویسرکان مقابل جایگاه دومنظوره یک دستگاه فلزیاب از خودروی جیپ کشف و ضبط شد.

رئیس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تویسرکان با بیان اینکه در این راستا یک حفار غیر مجاز دستگیر شد، افزود: تشکیل پرونده قضائی برای عامل دستگیرشده صورت گرفت و این موضوع از طریق مراجع قانونی درحال پیگیری است.

وی یادآور شد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به گرفتن مجوز از اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان است؛ در غیر این‌ صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

ترکاشوند تأکید کرد: شهروندان درصورت اطلاع از فعالیت‌های غیر مجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در سریع‌ترین زمان ممکن به اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان و ادارات شهرستان‌ها گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81075