شناسه خبر:80634
1402/12/24 10:12:02

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: از حضور در بین مردم و شنیدن مشکلات و مسائل آن‌ها از نزدیک خسته و منصرف نخواهیم شد و سال آینده هم سفر به بخش‌های مختلف استان را دنبال خواهیم کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار کرد: امسال با همه سختی‌ها و چالش‌هایی که به همراه داشت جزو سال‌های خوب برای استان به‌شمار می‌رود هرچند این موضوع بیانگر نبود مشکل و ضعف نیست.

وی سفر مسئولان ارشد کشوری همچون رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه را جزو اتفاقات مطلوب سال جاری خواند و بیان کرد: در نتیجه سفر این مسئولان شاهد افتتاح چند پروژه کلان و رفع موانع و مشکلات پیش روی بسیاری از تولیدکنندگان استان بوده‌ایم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه گزارش پژوهشی و تحلیلی در ارتباط با فضای 31 استان کشور انجام شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود، گفت: این پژوهش تغییر وضعیت استان‌ها را در شبکه اجتماعی توییتر مورد بررسی قرار داده و با پنج رنگ آن را مشخص کرده است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه بر مبنای این پژوهش کردستان در مرداد 1400 جزو سه یا چهار استانی بوده که 68 درصد توییت‌های منتشر شده مربوط به آن منفی بوده است، اضافه کرد: در دی ماه 1402، بهترین تغییر وضعیت داده شده مربوط به کردستان بوده با 6دهم درصد منفی و از این نظر رتبه نخست را کسب کرده است.

وی یادآور شد: نتایج پژوهش مذکور معنی دار و بیانگر فضای مطلوب ایجاد شده در استان است که در نتیجه جلب اعتماد و پشتیبانی که دولت و مجموعه مدیریتی استان در آن سهیم هستند، به وجود آمده است.

استاندار کردستان ادامه داد: این وضعیت در شرایطی بوجود آمده که شاهد تخریب‌های سنگینی از سوی معاندان خارج از کشور و بدخواهان داخلی بوده‌ایم.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: علیرغم تهدیدها و تخریب‌هایی که می‌شویم هیچ‌گاه پاسخ نداده‌ایم چراکه معتقدیم مردم اعصاب شنیدن دعوای این و آن را ندارند و نباید به امنیت روانی آن‌ها خدشه‌ای وارد شود.

وی یادآور شد: ما به خدمتگزاری در دولتی که خود را سرباز رهبر می‌داند، افتخار می‌کنیم و به رئیس جمهوری که با همه تخریب‌ها نجیبانه برخورد می‌کنند و یک کلمه هم از خود دفاع نکردند، می‌بالیم چراکه نشان داده مسائل مهم کشور در اولویت هستند.

استاندار کردستان افزود: استقبال پرشور کردستانی‌ها از رئیس جمهور افزون بر تهدیدهایی که از سوی ضدانقلاب در شبکه‌های مختلف مطرح می‌شد، بار مسئولیت ما را در استان سنگین کرده است.

  مدیریت نباید کارتابلی باشد

زارعی‌کوشا اعلام کرد: به حضور در بین مردم اعتقاد داریم و ازحرکت در این مسیر خسته و منصرف نمی‌شویم چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند از حضور بین مردم منصرف نشوید.

وی با بیان اینکه هر مدیر و مسئولی تا زمانی که مشکلات نقاط مختلف استان را از نزدیک مشاهده نکند، مدیریتش کارتابلی خواهد بود، ادامه داد: وقتی مسئول حضور میدانی نداشته باشند تنها نظر کارشناسی را امضاء می‌کند و اینگونه بدنه کارشناسی به هر سبکی که بخواهد پیش می‌رود.

استاندار کردستان یادآور شد: سال آینده هم به بخش‌هایی که امسال فرصت حضور در آنرا پیدا نکردیم سفر خواهیم کرد تا از برکات حضور در بین مردم بیشتر بهره‌مند شویم.

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنانش به میزان مشارکت مردم استان در انتخابات 11 اسفند اشاره کرد و گفت: خوشبین‌ترین تحلیل گران تصور می‌کردند مشارکت مردم کردستان در این انتخابات حداکثر 20 درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات سال 1398، 32 درصد و در انتخابات 11 اسفند 1402 هم 30.5 درصد بود که کمترین میزان کاهش مشارکت را در بین استان‌های مختلف کشور داشتیم.

استاندار کردستان اعلام کرد: براساس بررسی‌های انجام‌شده سازمان ثبت احوال حداقل 180 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در کردستان را بیشتر اعلام کرده بود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: به‌عنوان نمونه در شهر بیجار، 11 هزار نفر بیش از آمار واجدین شرایط رای دادن را اعلام کرده بودند و بیشتر جمعیت این شهر به دیگرشهرهای کشور مهاجرت کردند و این مورد در آمار واجدین شرایط اعمال نشده بود.

وی اظهار کرد: اگر مسئله مذکور مورد نظر قرار می‌گیرد میزان مشارکت مردم کردستان در انتخابات 11 اسفند، 37 درصد بود.

  تمرکز استان بر حوزه اقتصادی

استاندار کردستان در ادامه تمرکز استان در سال آینده را بر توسعه زیربنایی و اجرای پروژه‌های کلان و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواند و گفت: بیشتر وقت و برنامه استان را در سال آینده به حوزه اقتصادی اختصاص خواهیم داد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم سال آینده شاهد سفر پروژه‌ای رئیس جمهور به استان برای افتتاح چند کلان‌پروژه هم چون آبگیری سدژاوه و بهره‌برداری از خط انتقال آّب سدآزاد به قوچم باشیم.

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در ارتباط با شعار سال گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده خود را ارائه کنند.

شناسه خبر 80634