شناسه خبر:80495
1402/12/21 13:15:11

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است.

حمیدرضا امانی روز یکشنبه اظهار کرد: از این تعداد 25 قرارداد آن در شهرک صنعتی دهگلان منعقد شده است.

وی در ارتباط با جریمه‌های اعمال‌شده به واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی به‌واسطه اضافه ساخت، اعمال می‌شود، اظهار کرد: واحدهایی که اقدام به اضافه‌ساخت در شهرک‌های صنعتی کنند، جریمه نقدی می‌شوند که این مسئله را در شهرک صنعتی بانه شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: عدم رعایت ضوابط و مقررات در ساخت و ساز واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری به‌دنبال داشته باشد.

امانی توسعه صنعتی و تأمین زیرساخت‌های لازم برای تسهیل حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در بخش صنعت استان و حمایت از شرکت‌های صنعتی دانش‌بنیان را ازجمله اهداف مهم این شرکت استانی خواند و بیان کرد: با توجه به تأکید استاندار کردستان نیز بر این اهداف، تمام تلاش خود را با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود به کار بسته‌ایم تا بتوانیم در راستای سیاست‌های دولت نقشی مثبت در اعتلای کردستان ایفا کنیم.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال 1370 به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و تاکنون به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در 12 شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 1500 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 720 واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم 12 هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

شناسه خبر 80495