شناسه خبر:80368
1402/12/19 10:26:55
معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی؛

حوزه هنری، تاریخ کردستان را در قالب هنر روایت کند

سپهرغرب، گروه خبر: معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: حوزه هنری باید تاریخ کردستان که سرشار از مجاهدت‌های مردان و زنان این سرزمین است را به خوبی در قالب هنر به جامعه معرفی کند.

سعید لشکری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مسئول حوزه هنری کردستان در سنندج اظهار کرد: روایت نشدن تاریخ مردمان کردستان، کار عرصه هنر را سخت کرده است و هنرمندان ما در این استان باید در قالب هنر به بیان این مجاهدت‌ها بپردازند.

وی افزود: زمان جنگ، در کردستان خط مقدم از داخل منازل و کوچه‌ها شروع می‌شد، مردمان این استان برای وجب به وجب این خاک جنگیدند، فداکاری‌هایی که در تاریخ بی‌نظیر است اما آنگونه که باید این مجاهدت‌ها روایت نشده است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه وظیفه اصلی معرفی این مجاهدت‌ها به نسل جوان دیدار با خانواده شهدا و بررسی مشکلات آنان است، گفت: فرهنگی و هنری بودن کردستان ریشه در همین مجاهدت‌ها و مظلومیت‌های مردمانش دارد.

لشکری یادآور شد: ثروت بزرگ کردستان دستاوردهای هنرمندانه هنرمندان این دیار است و همه ما وظیفه حفظ و نگهداری از این میراث معنوی را داریم و از رئیس جدید حوزه هنری استان انتظار می‌رود در این راستا و با بهره‌گیری از ظرفیت هنر تلاش کند.

وی در ادامه اظهار کرد: ویژگی اصلی حوزه هنری مردمی بودن و در خدمت مردم بودن است و این نهاد با هنر در خدمت فرهنگ است و نباید به مکان دیگری تبدیل شود و باید برای اهالی هنر باقی بماند.

وی گفت: حوزه هنری باید پایگاه اهل فرهنگ، هنر و اندیشه باشد و ما در مرکز از حوزه هنری کردستان توقع کارهای بزرگ هنری داریم که به سرمایه معنوی این استان اضافه کند.

در ادامه این مراسم از خدمات 11 سال و هفت ماهه «امین مرادی» رئیس سابق حوزه هنری کردستان تقدیر و اسعد فرهادی به عنوان مسئول جدید این نهاد فرهنگی معرفی شد.

شناسه خبر 80368