شناسه خبر:79228
1402/11/17 09:17:26

سپهرغرب، گروه خبر: مرکز «پت اسکن آفتاب» بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه هدیه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه روز دوشنبه در پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر کشور و استاندار افتتاح شد.

«احمد وحیدی» وزیر کشور به همراه «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه با حضور در مجتمع درمانی امام رضا (ع) از دستگاه پت اسکن این مجتمع رونمایی کردند. با راه‌اندازی این پت‌اسکن علاوه بر هم‌استانی‌ها، سایر استان‌های غرب کشور از خدمات درمانی این دستگاه بهره‌مند می‌شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در توضیح افتتاح این دستگاه با اشاره به اینکه این دستگاه هدیه سفر مقام معظم رهبری به استان است، گفت: هزار و 800 میلیارد ریال برای افتتاح این دستگاه سرمایه گذاری شده است.
قباد محمدی همچنین افزود: در حال حاضر این مرکز در هفته حدود 20 بیمار را می‌پذیرد که برای بیماران صعب العلاج و نشان دار با هزینه کم و برای دیگر بیماران حدودا نصف هزینه بخش خصوصی می‌باشد.
وی اضافه کرد: دستگاه تصویربرداری پت اسکن یک سیستم تصویربرداری پیشرفته است که با دقت بالا به تشخیص بیماری کمک‌ می‌کند و همزمان می‌تواند هم تصویر ساختاری و هم تصویر عملکردی از بدن را به پزشک نشان دهد.
محمدی تصریح کرد: این دستگاه در تشخیص انواع سرطانها، مرحله بندی سرطان و بررسی بازگشت مجدد بیماری به بدن، متاستازها بسیار کمک کننده است و پزشک می‌تواند پاسخ به درمان را توسط این دستگاه بررسی کند.

شناسه خبر 79228