شناسه خبر:79159
1402/11/15 10:38:33

سپهرغرب، گروه سیاسی: در وانفـسای 210 روزه‌شـدن شـکسـت رژیم‌صهیونیستی پس از عملیات طوفان‌الاقصی که پایه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را لرزاند و ضربه غیرقابل جبرانی را بر پیکره آن وارد کرد، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از عملیات شناسایی جاسوسان رژیم‌صهیونیستی در 28 کشور خبر داد که این خبر می‌تواند ضربه بسیار مهلکی بر سیستم امنیتی موساد طی دهه‌های گذشته تلقی شود

در وانفـسای 210 روزه‌شـدن شـکسـت رژیم‌صهیونیستی پس از عملیات طوفان‌الاقصی که پایه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را لرزاند و ضربه غیرقابل جبرانی را بر پیکره آن وارد کرد، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از عملیات شناسایی جاسوسان رژیم‌صهیونیستی در 28 کشور خبر داد که این خبر می‌تواند ضربه بسیار مهلکی بر سیستم امنیتی موساد طی دهه‌های گذشته تلقی شود. سران رژیم‌صهیونیستی طی چهار ماه گذشته نه تنها حمایت مردم بسیاری از کشور‌های غربی را از دست داده‌اند که در مجامع عمومی و حقوقی هم به واسطه نسل‌کشی در غزه مقابل وجدان‌های بیدار بشری محاکمه و محکوم شده‌اند، اکنون هم با افشای فعالیت‌های جاسوسی در 82 کشور حیثیت امنیتی خود را برباد رفته می‌بینند. همه این‌ها می‌تواند نشانه روشنی از فروپاشی رژیمی باشد که تا چهار ماه پیش در اندیشه تسخیر دیپلماتیک پایتخت‌های کشور‌های اسلامی از طریق عادی‌سازی روابط بود.
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در آستانه چهل وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن دهه خجسته فجر انقلاب اسلامی، به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران می‌رساند که در بزرگ‌ترین عملیات ترکیبی اطلاعاتی و ضداطلاعاتی علیه سازمان‌های جاسوسی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس، مجموعه بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای از اطلاعات آن سرویس‌ها به دست آمد و بلافاصله بررسی و بهره‌برداری از آن‌ها آغاز شد.
 دسترسی به تأسیسات پنهان نظامی رژیم‌صهیونیستی
وزارت اطلاعات اضافه کرد: سلسله‌عملیات متهورانه سربازان گمنام امام زمان در قالب مجموعه کنش‌های اطلاعاتی- ضداطلاعاتی، آفندی- پدافندی و بهره‌گیری از شیوه‌های متنوع جمع‌آوری اطلاعات، به حصول اطلاعات حساسی از سرویس‌های دشمن صهیونیست منجر شد. علاوه بر یافته‌های اطلاعاتی و امنیتی، دستیابی به اطلاعات ویژه مرتبط با برخی از مهم‌ترین تأسیسات پنهان نظامی، کارخانجات تسلیحاتی و صنایع استراتژیک غیرنظامی رژیم غاصب صهیونیست نیز از جمله دستاورد‌های سلسله‌عملیات بزرگ و چندمرحله‌ای این وزارت‌خانه است. این اطلاعیه افزود: بدیهی است آشکارسازی جزئیات اطلاعات حاصله، مشمول قواعد مختلف حفاظتی و صیانتی، به ویژه پیرامون عوامل انسانی دخیل در این پروژه، در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی است. علاوه بر آن، حجم قابل توجهی از یافته‌ها، امکان بهره‌برداری‌های اطلاعاتی و عملیاتی دارند که این ملاحظه نیز در تصمیم‌گیری پیرامون اطلاعات موجود، تعیین‌کننده خواهد بود.
وزارت اطلاعات تصریح کرد: اینک با دعایی متضرعانه به درگاه الهی برای پیروزی نهایی مدافعان قهرمان فلسطین که عملیات عظیم و تاریخی «طوفان‌الاقصی» را رقم زدند و ضربات «ترمیم‌ناپذیر» نظامی و اطلاعاتی را بر رژیم محتضر وارد کردند، به اجمال اعلام می‌شود یکی از دستاورد‌های بزرگ پروژه ترکیبی یاد‌شده، شناسایی ده‌ها جاسوس و عناصر تروریست وابسته به رژیم نژادپرست صهیونیست در 28کشور جهان و در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا بوده است. پیرامون جواسیس اشاره شده متذکر می‌شود:
1. تعدادی جاسوس در تهران و چند استان کشور نیز شناسایی و مورد برخورد قانونی واقع شدند یا تحت مراقبت‌های امنیتی قرار گرفتند. همچنین چند جاسوس ایرانی مقیم خارج از کشور شناسایی شدند که متناسب با وضعیت هر یک از آن‌ها و سطح روابط این وزارتخانه با سازمان‌های اطلاعاتی کشور‌های محل اقامت جواسیس، تصمیم‌گیری خواهد شد.
  روش موساد برای اثبات راستی‌آزمایی جواسیس
2. مشخصات جاسوس‌های بیگانه فعال در کشور‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران روابط تبادل اطلاعات مؤثر و کاربردی دارند، به آن کشور‌ها ارائه شده و سرویس‌های امنیتی ذی‌ربط پس از اعمال مراقبت‌های مقتضی، با تأیید صحت اطلاعات ارائه‌شده، متناسب با راهبرد‌های ضداطلاعاتی مورد نظر خویش، جواسیس مورد بحث را بازداشت یا مورد بهره‌برداری مضاعف اطلاعاتی قرار داده‌اند. بدیهی است ارائه اطلاعات جواسیس مرتبط به سایر کشورها، تابع شرایط خاصی خواهد بود.
3. در بررسی سوابق جاسوس‌های مرتبط با 28کشور مورد بحث، مشاهده می‌شود برخی افراد فرومایه به صورت داوطلبانه برای همکاری اطلاعاتی با موساد و خیانت علیه کشور‌های خویش اقدام کرده‌اند. تأسفبارتر آنکه دیده می‌شود سرویس جهنمی موساد برای راستی‌آزمایی انگیزه همکاری مدعیان، آن‌ها را وادار به انجام انواع عملیات خائنانه علیه منافع کشور‌های متبوع و امنیت هموطنان خود کرده است!
 دام موساد در پوشش سایت‌های مهاجرت و کاریابی
4. علاوه بر شیوه پیش‌گفته، سرویس‌های جاسوسی رژیم با طراحی روش‌های شیطانی متنوع و با سوءاستفاده از بستر‌های مورد بهره‌برداری عمومی مردم از قبیل فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های مهاجرت و کاریابی، نشان افراد در سفر‌های خارجی، با شناسایی نقاط ضعف مترددین، مبادرت به برقراری ارتباط با طعمه‌ها تحت پوشش‌های مختلف کرده و در مراحل بعدی به جمع‌آوری اطلاعات از آن‌ها یا محول‌کردن مأموریت‌های خرابکارانه به قربانیان پرداخته‌اند. در همین راستا و بین اسناد به‌دست‌آمده، برخی از اراذل و اوباش دخیل در چند عملیات تروریستی در ایران نیز شناسایی و بازداشت شدند که در این مورد متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد. 5. با توجه به اینکه بررسی اطلاعات به‌دست آمده همچنان ادامه دارد، وزارت اطلاعات با هماهنگی مرجع محترم قضایی، برای معدود افرادی که به هر صورت و به هر دلیل به دام سازمان جاسوسی رژیم نامشروع صهیونیست افتاده‌اند، در صورت معرفی پیش‌دستانه خود به ستاد خبری وزارت اطلاعات (سامانه113) حداکثر مساعدت را اعمال و نهایت ارفاقات قانونی را درخواست خواهد کرد.
  بازداشت 7 جاسوس موساد در ترکیه
سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) دیروز جمعه هفت نفر را در استان‌های استانبول و ازمیر به اتهام فروش اطلاعات به سازمان جاسوسی موساد بازداشت کرد.
خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع امنیتی ترکیه نوشت که موساد اهداف خود را از طریق کارآگاهان خصوصی تحت نظر داشت و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از زندگی افراد و مستندسازی آن از طریق تصاویر و ویدئو و تحت نظر گرفتن آن‌ها می‌کرد. طی تحقیقات دادستان عمومی استانبول، 9نفر در این رابطه با موساد همکاری و اقدام به فروش اطلاعات می‌کردند که به دنبال این تحقیقات، دفتر سازمان اطلاعات ملی ترکیه در استانبول در یک عملیات امنیتی در این استان و استان ازمیر هفت نفر را بازداشت کرد، دو نفر دیگر نیز پیش از این بازداشت شده‌اند و تحت بازجویی هستند. بازداشت هفت جاسوس رژیم‌صهیونیستی در ترکیه در شرایطی است که روابط میان آنکارا و تل‌آویو در پی جنگ در غزه تنش‌آمیز است، البته بازداشت عوامل موساد در ترکیه سابقه‌دار است، در آخرین مورد در تاریخ 12دی ماه 33نفر در هشت استان ترکیه به اتهام جاسوسی برای موساد بازداشت شدند. این متهمان به جاسوسی برای موساد، در اقداماتی از قبیل شناسایی، نظارت، حمله و ربودن اتباع خارجی مقیم ترکیه دست داشتند و آن‌ها بخشی از عملیات «جاسوسی بین‌المللی» بوده‌اند، اما یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های ضدجاسوسی ترکیه به دسامبر2022 باز می‌گردد که 68جاسوس سازمان موساد در یک عملیات وسیع در 30 استان ترکیه بازداشت شدند.

شناسه خبر 79159