شناسه خبر:78070
1402/10/18 09:33:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه برج هنر ایلام در حال حاضر از 36درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، گفت: تلاش می‌شود که از طریق طرح مولدسازی‌های دارایی‌های دولت در استان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تامین شود.

فرشاد دوستی روز یکشنبه با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح برج هنر ایلام اعتباری در حدود دو هزار و 500 میلیارد ریال نیاز است، گفت: این طرح در دو فاز در حال اجراست که در مجموع از 36 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.وی با تأکید بر اینکه برج هنر ایلام یکی از طرح‌های هزینه‌بر در استان به‌شمار می‌رود، یادآور شد: سال جاری در اعتبارات استانی 50 میلیارد ریال مصوب و اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه نیازمند توجه و اعتبارات ویژه است، گفت: با پیگیری‌های خاص از سوی استاندار ایلام مقرر شده که با استفاده از ظرفیت مولدسازی بتوان اعتباراتی را برای تکمیل این پروژه اختصاص داد.

دوستی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار و 600 متر مربع در حال احداث است، گفت: باتوجه به مدت زمان کلنگ زنی این پروژه در سال 96، از رشد فیزیکی قابل ملاحظه‌ای برخودار نبوده و لازم که اعتبارات ویژه‌ای به آن اختصاص یابد.

برج هنر در هشت طبقه با زیربنای هشت هزار و 900 متر مربع در محل پارک ملت (پارک سراب یا سراو ایلام) در حال احداث است.

در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی، طرح لاله واژگون (نمادی از منطقه زاگرس‌نشین ایلام)، زیگورات (بیانگر پیشینه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی) و همچنین در جزئیات و تزئینات از صنایع دستی ایلام الگوبرداری شده است.

شناسه خبر 78070