شناسه خبر:77669
1402/10/7 11:20:45

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سندی مشترک در منطقه چهار کشور در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی به‌منظور جذب سهم بیشتر از بازار کشور‌های همسایه تهیه و تنظیم شود.

پیمان اسکندری روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان‌های جهاد کشاورزی کردستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان در سنندج اظهار کرد: برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی تولید نیازمند نگاه ویژه به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی هستیم.

وی ادامه داد: کشاورزی در کردستان جایگاه ویژه‌ای دارد و کسب رتبه‌های شاخص این استان در سطح کشور در بخش‌های مختلف زراعی و باغی گواهی براین مدعاست و می‌طلبد در برنامه‌ریزی‌ها صنایع تبدیلی و تکمیلی آن با جدیت پیگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: باید به طور زنجیره‌ای در این بحش عمل و برنامه‌ریزی‌های لازم در ارتباط با برند‌های شاخص محصول محور در منطقه چهار کشور انجام شود.

اسکندری با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به عنوان اهرم توسعه عمل می‌کند، گفت: استان‌های مرزی منطقه چهار کشوری نیازمند تهیه و تنظیم سند مشترک در صنایع تبدیلی و تکمیلی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار کشور‌های همسایه هستند.

این گردهمایی به‌منظور هم‌اندیشی و هم فکری استان‌های منطقه چهار کشور در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی به میزبانی استان کردستان برگزار شده و دو روز به طول می‌انجامد.

شناسه خبر 77669