شناسه خبر:76761
1402/9/15 09:05:41

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد از افتتاح و بهره‌برداری سینمای روباز بنای یادبود سیدجمال‌الدین اسدآبادی در بهار سال آینده خبر داد.

رضا قاسمی اظهار کرد: درحال حاضر بنای عملیات اجرایی سینمای روباز شهرستان در محل بنای یادبود سیدجمال‌الدین اسدآبادی دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و با اتمام نصب سایبان پروژه فوق در بهار سال آینده به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه از محل سفر ریاست جمهوری پنج میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی بنای یادبود سیدجمال‌الدین اسدآبادی اختصاص داده شد، مطرح کرد: این میزان اعتبار با پیگیری نماینده اسدآباد در مجلس به‌صورت صددرصد دارای تخصیص بوده و هم‌اکنون مرمت و بازسازی این بنا درحال اجرا است.

قاسمی با بیان اینکه برای مرمت و بازسازی بنای یادبود سیدجمال در محوطه ضلع غربی بنا دو پلاک ملک شخصی خریداری و به بنای یادبود الحاق شد، خاطرنشان کرد: درحال حاضر برای ادامه تکمیل مرمت و بازسازی بنای یادبود و نیز تجهیز بنا به پنج میلیارد اعتبار دیگر نیازمند هستیم که تأمین این میزان اعتبار در دست پیگیری است.

وی پیشرفت فیزیکی مرمت و بازسازی بنای یادبود سیدجمال‌الدین اسدآبادی را 80 درصد برشمرد و تصریح کرد: احداث سینمای روباز، جالیز، سرویس بهداشتی، رنگ‌آمیزی و مرمت و تجهیز، ازجمله اقدمات انجام‌شده و درحال اجرا در بنای یادبود سیدجمال است.

این فرد مسئول با بیان اینکه بنیاد سیدجمال به‌عنوان دومین بنیاد استان همدان ثبت شد و شماره ثبت آن نیز نهایی شده است، اظهار کرد: دفتر بنیاد سیدجمال ظرف یک یا دو هفته آینده به‌صورت رسمی در بنای یادبود سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهرستان مستقر می‌شود و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه مدیر اجرایی بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی نیز معرفی شده است، بیان کرد: با مستقر شدن دفتر بنیاد سیدجمال‌الدین در بنای یادبود، از این پس بسیاری از برنامه‌های فرهنگی را این بنیاد زیر پوشش خود قرار خواهد داد؛ ضمن اینکه نگارخانه و کتابخانه تخصصی این مجموعه نیز راه‌اندازی و انجام بسیاری از کارهای فرهنگی و هنری و انجمن‌ها نیز در این بنا صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از بنای یادبود سیدجمال با همکاری میراث فرهنگی بازارچه فصلی صنایع دستی نیز در این بنا برپا خواهد شد، اظهار کرد: درحال حاضر کل سیستم موتورخانه مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد اسلامی شهرستان نیز با اعتباری افزون‌بر دو میلیارد تومان، درحال نوسازی است‌.

شناسه خبر 76761