شناسه خبر:76571
1402/9/11 10:10:21

سپهرغرب، گروه خبر: شهریور سال 1400 چند روز پیش از سفر رئیس جمهور به استان ایلام بهزاد علیزاده؛ نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس در آیین افتتاح اورژانس بیمارستان شهدای دهلران خبر از احداث بیمارستان 96 تخت‌خوابی در دهلران داد اما تاکنون اقدامی برای آن انجام نشده و به فراموشی سپرده شده است.

شهرستان دهلران با وسعت فراوان و فاصله زیاد با مرکز استان و جاده‌های پرحادثه، همواره نیازمند یک بیمارستان تخصصی با امکانات حداقلی و بی‌نیازی از اعزام بیمارانی با وضعیت پایدارتر به شهرهای دیگر است.

این تمام ماجرا نیست و نزدیکی بیمارستان شهدا به چشمه‌های آبگرم گوگرد دار باعث آسیب جدی چند باره به وسایل و تجهیزات بیمارستان ازجمله دستگاه سی‌تی‌اسکن و از کار افتادن این دستگاه شده است.

موسوی یکی از اهالی شهر دهلران می‌گوید: ابتدایی‌ترین خدمات بیمارستانی برای بیماران ازجمله دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ام‌آر‌آی و سونوگرافی در بیمارستان شهدا و البته در شهر دهلران وجود ندارد و این سبب شده که بیمارستان شهدای دهلران صرفاً به اعزام‌کننده بیماران به شهرهای دیگر تبدیل شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بناست دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید در حوالی شهر دهلران مکانی غیر از بیمارستان و به دور از گوگرد چشمه‌های آبگرم راه‌اندازی شود تا از گزند گوگرد در امان باشد.

از طرفی کریمیان؛ رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم یک روز پس از وعده بهزاد علیزاده با حضور در بیمارستان شهدای دهلران خبر از احداث بیمارستان جایگزین داد و در تماس تلفنی خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: من که الآن رئیس بیمارستان نیستم و چیزی یادم نمی‌آید!

اما دو روز بعد از اعلام این خبر، وزیر بهداشت به‌عنوان نماینده دولت در سفر رئیس جمهور به استان ایلام در دهلران حضور یافت و نه‌تنها راجع به بیمارستان 96 تخت خوابی حرفی نزد بلکه این حضور ثمره درمانی خاصی برای این شهرستان نداشت و مشکلات درمانی این شهرستان همچنان پابرجاست.

نماینده حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام اینکه در بودجه 1402 نام بیمارستان 96 تخت خوابی دهلران و آبدانان اضافه کردیم اما به تاریخ 27 شهریور یک درخواست به آقای منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نوشتم که این دو بیمارستان به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام اضافه کنم که معاون رئیس جمهور دستور مساعدی داد و این دستور را به معاونت عمرانی استانداری ایلام و وزارت بهداشت ارسال کرد که امیداوریم در سفر رئیس جمهور به استان ایلام این دو بیمارستان اضافه شوند.

بهزاد علیزاده افزود: 50 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای ساخت بیمارستان دهلران قرار شده از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تأمین شود که پس از آغاز عملیات پروژه حتما وزارت به تعهد خود عمل خواهد کرد.

حیدری‌زاده؛ رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم از این پروژه اظهار بی‌اطلاعی کرد و بیان کرد تازه منصوب شده و هنوز در جریان امور قرار نگرفته است.

چندی پیش صدای امام جمعه دهلران نیز در خطبه‌های نماز جمعه به‌دلیل عدم وجود سونوگرافی و پزشک جایگزین در این شهر در آمد.

کرمی یکی دیگر از اهالی دهلران میگوید: اعزام بیماران به بیمارستان مجهز دزفول آسانترین راه حل برای مردم شهرستان دهلران جهت فرار از بی‌امکاناتی در مراکز درمانی این شهر است، اما مسئولان برای پذیرش بیماران در دزفول مسئولان باید عزم خود را جزم کنند و با مسئولان استان خوزستان برای حل این موضوع به توافق برسند.

حال باید منتظر ماند و دید وعده بیمارستان 96 تخت خوابی در دهلران صرفا یک وعده انتخاباتی بوده و تاریخ مصرف آن تا زمان نمایندگی است یا با سفر رئیس جمهور به استان ایلام مشکلات بزرگ درمانی مردم شهرستان دهلران با تصویب بیمارستان جایگیزین مجهز برطرف خواهد شد.

شناسه خبر 76571