شناسه خبر:75885
1402/8/24 10:37:09

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان با بیان اینکه مسئله سرمایه‌گذاری در همدان طبق معمول گرفتار بانک‌ها است، گفت: چند طرح بسیار خوب گردشگری، کشاورزی و خدماتی در شهرستان درحال حاضر گرفتار رفتار سلیقه‌ای بانک‌ها شده و همچنان به سرانجام نرسیده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، مسلم مخفی در جلسه بررسی طرح‌های مهم و اثرگذار شهرستان همدان ابراز کرد: به‌عنوان نمونه دو مجتمع هم‌زمان در همدان و یکی از استان‌های هم‌جوار کلنگ خورده، درحالی که در آن استان شاهد اتمام کار هستیم، اما در همدان هنوز در خوان نخست اعطای تسهیلات گیر کرده است.وی یادآور شد: سپرده‌گذاری در همدان از دیدگاه بانک خوب است، اما نمی‌دانم چرا بانک‌ها این پول‌ها را برای تسهیلات خرج نمی‌کنند؟

فرماندار همدان با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که سرمایه‌گذاران وقتی اسم بانک را می‌شنوند پشیمان می‌شوند، گفت: به نظر می‌رسد یکی از مشکلات این است که مدیران بانک‌ها عمدتاً اهتمام و دلسوزی لازم برای راه افتادن کارهای برزمین‌مانده در همدان را ندارند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه کاری که به‌راحتی با سرمایه نه‌چندان زیادی منجر به اشتغال در همدان می‌شود با کفش آهنی هم به نتیجه نمی‌رسد، تصریح کرد: حرف‌ها، نامه‌ها و بخشنامه‌ها گویا به بانک‌ها نمی‌رسد و یا اراده‌ای برای راه‌اندازی کار مردم نیست.

مخفی به اهلیت و توانمندی سرمایه‌گذاران نیز اشاره کرد و گفت: امکانات و زیرساخت‌ها به‌ویژه زمین برای سرمایه‌گذاری نباید بدون تحقیق و بررسی لازم در اختیار افرادی قرار گیرد که انگیزه و توان لازم را ندارند.

شناسه خبر 75885