شناسه خبر:75466
1402/8/14 09:16:06
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در سفر به کردستان:

ایران پرچم پایین کشیدن آمریکا از اوج سلطه جهانی را بلند کرده است

سپهرغرب، گروه خبر: مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ایران اسلامی پرچم کشیدن آمریکا از اوج سلطه جهانی را بلند کرده است و اهمیت این اتفاق را باید برای نخبگان دنیا روشن کنیم.

حجت‌الله عبدالملکی در راهپیمایی 13 آبان در سنندج اظهار کرد: بی شک وقتی جنایات اقتصادی آمریکا را برای نخبگان دنیا روشن کنیم همه آن‌ها با ما هم‌پیمان خواهند شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان و اقتصادان‌های جهانی به‌صراحت گفتند آمریکا برای اینکه اقتصادش به تعادل برسد نیاز به ایجاد بیماری برای کنترل جمعیت دارد و بنابراین برای موجودیت اقتصادی خود اقدام به ایجاد و شیوع بیماری می‌کند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه همه مردم دنیا بردگان اقتصادی آمریکا هستند، ادامه داد: آمریکا بیش از 200 تحریم علیه مردم دنیا اعمال کرده است و مردمان این کشورها دچار مشکل اقتصادی شدند.

عبدالملکی یادآور شد: حال این سؤال مطرح می‌شود چرا جهان علیه این سلطه آمریکایی قیام نمی کند، بی‌شک پاسخ این است که دنیا خیال می‌کند از نظر اقتصادی وامدار این کشور هستند.

وی ادامه داد: صحبت کردن درباره جنایات آمریکا ساعت‌ها وقت نیاز دارد و حال حرف تمام دنیا است که این نظام سلطه‌ای که آمریکا بر دنیا اعمال کرده است، جنایات جنگی و بشری اش را دیده ایم باید متوجه جنایات اقتصادی آن باشیم.

این مسئول در ادامه به اسرائیل به‌عنوان شیطان کوچک نام برد و گفت: ما رژیم صهونیستی را در قواره دشمنان جمهوری اسلامی نمی‌بینیم، حریف اسرائیل حماس و حزب‌الله لبنان است و بی‌شک اگر جمهوری اسلامی برای نابودی این شیطان کوچک اقدام کند ظرف چند روز آن را نابود خواهد کرد.

عبدالملکی افزود: این شیطان کوچک با جنایت‌های خود در منطقه‌ای که غصب کرده و اسم کشور روی آن گذاشته، اقتصاد منطقه جنوب غربی آسیا و غرب آسیا و شمال افریقا را فلج و خسارت‌های سنگین اقتصادی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: اسرائیل مهمترین ضربه اقتصادی جهان اسلام را وارد کرده است، به طوری که ما کشورهای اسلامی 15 درصد جمعیت دنیا را داریم اما کمتر از 10 درصد تولید را داریم و عامل آن هم سیاست‌های خبیثنانه و پلید اسرائیل غاصب است.

تمام دنیا مدیون جمهوری اسلامی هستند

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در ادامه اظهار کرد: امروز تمام دنیا مدیون جمهوری اسلامی ایران هستند، چرا که اگر جمهوری اسلامی نبود رویای پلید نیل تا فرات اسرائیلیی‌ها امزوز محقق شده بود و امکان زندگی برای هیچ کس در این منطقه وجود نداشت.

عبدالملکی اضافه کرد: نخستین کاری که جمهوری اسلامی ایران انجام داد این بود که حضرت امام شعار فلسطین را بلند و جهانی کرد و با این کارعملا سرعت رشد اسرائیل غاصب متوقف شد.

وی اظهار کرد: با دیپلماسی جمهوری اسلامی بسیاری از زمین‌هایی که اسرائیل غصب کرده بود پس گرفته شد و بی‌شک وقتی اسرائیل نابود شود مردم می‌فهمند، جمهوری اسلامی چه کمک و خدمتی به جهان اسلام و جهان بشریت کرده است.

شناسه خبر 75466