شناسه خبر:75449
1402/8/13 14:17:00

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی این شورا بدون همراهی مسئولان دولتی و همکاری دستگاه‌ها پیش نمی‌رود. گفت: به عنوان رئیس این شورا از هیچ تلاشی در حوزه فرهنگ کوتاهی نمی‌کنم اما این مسئله با تلاش یک نفر به سرانجام نمی‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی‌ در خطبه‌های نمازجمعه این هفته همدان با تأکید بر اینکه برخی کشورهای اسلامی باید به جای محکوم کردن جنگ، روابط اقتصادی خود با صهیونیست‌ها را قطع کنند، گفت: این کشورها تأمین‌کننده نیاز اساسی صهیونیست‌ها هستند و صرفا به محکوم کردن این کودک‌کشی بسنده می‌کنند که فایده‌ای ندارد.

وی یهودیان را قومی متشتت دانست که به ظاهر با آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی متحد هستند و بیان کرد: در طول تاریخ بین یهودیان و جریان نفاق پیوندی ایجاد شده و جریان نفاق در ظاهر مسلمان هستند اما با یهودیان همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان پیامبر اسلام تاکنون جریان نفاق همیشه از عهدشکنی قوم یهود دفاع کرده است، افزود: برخی کشورهای به ظاهر اسلامی، نه تنها روابط اقتصادی و تجاری خود با صهیونیست‌ها را قطع نکردند بلکه با تأمین نفت و ارزاق دیگر، از این قوم پشتیبانی اقتصادی می‌کنند.

امام جمعه همدان ادامه داد: قرآن کریم کسانی که از ابتدا به دنبال تقویت جریان یهود در مقابل جریان اصیل اسلامی بودند، منافق و این جریان را نفاق می‌داند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی‌موثقی با گریزی به آیات قرآن کریم، به جریانات قوم یهود و درگیری آنها با جامعه اسلامی اشاره و مطرح کرد: قوم یهود از ابتدای اسلام با جریانات اسلام درگیر بود و به تعهدات خود با پیامبر اسلام عمل نمی کرد.

وی افزود: طبق آیات قرآن یهودیان قدرت جنگ تن به تن و مستقیم را ندارند و تکیه‌گاه آنها در مقابله با جامعه اسلامی، قدرت نظامی، قلعه‌ها و گنبد آهنینشان است؛ یهودیان با اعتماد به تجهیزات نظامی پشت قلعه‌ها مبارزه می‌کنند.

امام جمعه همدان طبق آیات قرآن کریم یهودیان را قومی ترسو و بزدل خواند و مطرح کرد: اعتماد این قوم به موشک‌ها و بمب‌هایشان است؛ تن به تن با شما مبارزه نمی‌کنند بلکه پشت قلعه و گنبد آهنین می‌ایستند و کودک‌کشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه یهودیان کودک‌کشی را نشانه قدرتمندی و ویران کردن خانه‌های مردم را نشانه شجاعت می‌دانند، گفت: به گفته آیات قرآن کریم یهودیان خود را قوم برگزیده دانسته بنابراین از کودک‌کشی، کوچکترین ناراحتی ندارند، وجدان‌هایشان به درد نمی‌آید بلکه از اینکار لذت می‌برند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی‌ با تأکید بر ضرورت پایبندی به تعهدات انسانی و اخلاقی در جنگ فارق از دین و مسلمان یا یهودی بودن بیان کرد: امروز کوچکترین تعهدات انسانی در دنیا به رسمیت شناخته نمی‌شود؛ سازمان‌های بین‌المللی این جریان را محکوم کرده اما آمریکا وتو می‌کند، افکارعمومی دنیا با مردم مظلوم غزه همراهی می‌کند اما سازمان‌های بین‌المللی و برخی کشورهای قدرتمند هیچ تعهد اخلاقی و انسانی را درک نمی‌کنند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از دستگاه دیپلماسی کشور، به پیگیری و سفرهای مختلف وزارت امور خارجه برای توقف جنگ و کشتار مظلومان اشاره و خاطرنشان کرد: باید سوال کرد وزیر امور خارجه بقیه کشورهای اسلامی کجا هستند؟ به غیر از محکوم کردن چه اقدام عملیاتی برای متوقف کردن جنگ انجام دادند؟ البته که این محکوم کردن هم به علت ترس از افکارعمومی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی‌موثقی در بخش دیگری به کمبود معلم در سطح استان اشاره و مطرح کرد: متأسفانه با گذشت بیش از 40 روز از آغاز سال‌تحصیلی هنوز مدیرکل آموزش پرورش استان تعیین نشده و با سرپرست اداره می‌شود.

وی در ادامه سفر رئیس جمهور به استان کردستان را نماد وحدت، یکدلی و امنیت دانست و از مردم سنندج و استان کردستان در این زمینه قدردانی کرد.

امام جمعه همدان به آمار ازدواج و طلاق و کاهش آمار ازدواج در استان اشاره و خاطرنشان کرد: هفته پیش‌رو، روز شورای فرهنگ عمومی است و این شورا باید با قدرت در زمینه تسهیل امر ازدواج و پرداخت وام‌های حمایتی در این زمینه ورود کند

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی این شورا بدون همراهی مسئولان دولتی و همکاری دستگاه‌ها پیش نمی‌رود. گفت: به عنوان رئیس این شورا از هیچ تلاشی در حوزه فرهنگ کوتاهی نمی‌کنم اما این مسئله با تلاش یک نفر به سرانجام نمی‌رسد.

شناسه خبر 75449