شناسه خبر:75371
1402/8/11 09:38:09
در چهارمین نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی همدان مطرح شد:

خریدهای استان از تولیدکنندگان همدانی انجام شود

سپهرغرب، گروه خبر: در چهارمین نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی همدان مشکلات مربوط به تولیدکنندگان و تجار تجهیزات پزشکی در همدان بررسی و بر انجام خریدهای استان از تولیدکنندگان همدانی، تأکید شد.

در چهارمین نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی همدان مشکلات مربوط به تولیدکنندگان و تجار تجهیزات پزشکی در همدان بررسی و بر انجام خریدهای استان از تولیدکنندگان همدانی، تأکید شد.

نایب‌رئیس دوم کمیسیون دراین‌باره گفت: بسیاری از اقلام مورد نیاز همدان از سایر استان‌ها خریداری می‌شود و حتی نمونه‌برداری از تولیدات مواد غذایی نیز به آزمایشگاه‌های استان‌هایی مانند تبریز ارسال می‌شود که این مهم سبب آن است که همان یک مقدار صنعتی که در همدان وجود دارد نیز نتواند پایدار بماند.

خانلرزاده افزود: یکی از مشکلاتی که در این کمیسیون مورد بحث قرار گرفت، قوانین دست‌وپاگیری است که سبب شده فعالان اقتصادی در حوزه سلامت با موانع مواجه شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این است که تفسیر قانون در همدان بسیار سخت و پیچیده انجام می‌شود و وقتی بررسی می‌کنیم، می‌گویند نهادهادهای نظارتی در همدان سخت‌گیر هستند و مسئولان هم برای اینکه به دردسر نیفتند، بعضی از کارها را از سر باز می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌ نظر می‌رسد باید یک مثلث با سه ضلع فعالان اقتصادی، مدیران و دستگاه‌های نظارتی ایجاد شود تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

خانجانی، نایب‌رئیس اول کمیسیون سلامت و اقتصاد هم گفت: یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود پول همدان به خارج از استان رفته و تولیدکنندگان خودمان نادیده گرفته شوند، این است که علوم پزشکی خریدهای خود را از طریق مزایده انجام می‌دهد.

شناسه خبر 75371