شناسه خبر:74944
1402/8/1 13:29:24

شهردار همدان گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری همدان توانستیم مجوز نوسازی 500 دستگاه تاکسی را بگیریم.

سیدمسعود حسینی صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی سیستم حمل‌ونقل هر شهری، عرضه تعداد ناوگان نسبت به جمعیت بوده که این نسبت در شهر همدان بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه طبق مطالعات طرح جامع بازنگری‌شده در حوزه ترافیک یک‌هزار و 500 دستگاه تاکسی اضافه در سطح شهر همدان فعالیت می‌کنند، از فعالیت سه هزار و 500 دستگاه تاکسی در سطح شهر خبر داد.

 

شهردار همدان شاخص دوم برای ارزیابی کیفیت حمل‌ونقل عمومی را میزان سن و فرسودگی ناوگان دانست و افزود: طبق استانداردهای موجود، خودروهای بالای 10 سال، فرسوده محسوب می‌شوند که در شهر همدان یک‌هزار و 500 دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده‌اند.

 

وی اظهار کرد: با حمایت‌های شورای اسلامی شهر همدان و پیگیری‌ها طی جلسه‌ای که با اتحادیه تاکسیرانی کل کشور داشتیم، توانستیم برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری همدان مجوز نوسازی 500 دستگاه تاکسی را بگیریم.

 

حسینی با بیان اینکه تنها عده کمی از رانندگان می‌توانند با سرمایه شخصی خود نسبت به نوسازی تاکسی اقدام کنند، گفت: بخش عمده‌ای از رانندگان با توجه به افزایش هزینه‌ها، قادر به نوسازی تاکسی‌ها نیستند که قرار شد از طریق بانک مهر ایران تسهیلات و منابع مالی لازم در اختیار رانندگان قرار گیرد.

 

وی ابراز کرد: در این طرح هر راننده 75 میلیون تومان قرار است به حساب بانک مهر ایران واریز کند و شهرداری همدان هم 75 میلیون تومان کمک خواهد کرد که رانندگان بعد از ثبت‌نام در سایت نوسازی، 300 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد دریافت خواهند کرد و سپس 75 میلیون آورده رانندگان به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

 

این مقام مسئول به نوع خودروهای اختصاص‌یافته اشاره و تصریح کرد: نوع خودروی مورد تأیید سمند سورن پلاس دوگانه است که در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

 

* محمد پوروخشوری: در طرح نوسازی تاکسی‌ها رانندگان ریالی خرج نمی‌کنند

 

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهردار در اجرای طرح نوسازی تاکسی‌ها، عنوان کرد: علاوه‌بر اعطای 300 میلیون وام، 65 میلیون تومان بابت اسقاط خودرو به رانندگان پرداخت می‌شود که درواقع رانندگان ریالی بابت نوسازی پرداخت نمی‌کنند.

 

سیدمحمد پوروخشوری از ثبت‌نام 130 نفر از رانندگان در این طرح خبر داد و تصریح کرد: ابتدا رانندگان به‌صورت آنلاین در سایت نوسازی تاکسی ثبت‌نام می‌کنند و در مرحله بعد وام فاز به فاز پرداخت می‌شود و رانندگان می‌توانند با معرفی یک ضامن کارمند و یک نفر از تاکسیرانان، از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

وی ضمن تأکید بر نوسازی خودروها، افزود: از رانندگان تاکسی‌های فرسوده درخواست داریم از این فرصت پیش‌آمده استفاده کنند و از خودروی نو برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان بهره بگیرند.

 

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان درخصوص نوسازی ون‌ها هم گفت: رانندگان ون درصورت تمایل می‌توانند خودروی خود را تبدیل به خودروی چهارنفره کنند.

 

وی با بیان اینکه درحال پیگیری برای نوسازی260 دستگاه ون هستیم، تصریح کرد: درصورت رفع موانع قانونی و با مشارکت خودرو دیزل و سازمان شهرداری‌ها ون‌ها هم نوسازی می‌شوند که تأثیر خوبی بر تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد داشت.

 

 

 

 

شناسه خبر 74944