شناسه خبر:74265
1402/7/13 09:52:54
فرمانده انتظامی استان همدان خبرداد:

امروزه جرایم بیشتر در حوزه سایبری و فضای مجازی است

فرمانده انتظامی استان همدان به دستگیری 152 مجرم اینترنتی پرداخت وگفت: 47درصد افزایش در این حوزه نسبت به مدت مشابه آن در یکسال گذشته نشان می‌دهد که امروزه جرایم به سمت جرایم سایبری و فضای مجازی پیش می‌رود که نیاز است تا مردم بیشتر مراقب باشند.

سپهرغرب، گروه - شهره کرمی : سردار سلمان امیری روز گذشته در نشست خبری فرمانده انتظامی استان همدان که حول محور تشریح برنامه‌های هفته انتظامی در استان برگزار شد اظهار کرد: ماموریت‌های پلیس در دو شاخه امور ایجابی با همراه کردن مردم و سازمان‌ها برای برقراری امنیت در جامعه و دومین حوزه امور صلبی که پلیس با برهم‌زنندگان امنیت جامعه برخورد جدی دارد تعریف می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه پلیس باید ملجا و پناهگاه کسانی باشد که به آن‌ها ظلم‌شده که باید در هر دو حوزه رضایت مردم را جلب کند، متذکر شد: خبرنگاران نقش اساسی در ایجاد احساس امنیت در جامعه دارند و مردم باید این احساس را داشته باشند که برای تامین امنیت پلیس شبانه‌روزی در تلاش است.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه امنیت سلبی به معنای فقدان تهدید و امنیت ایجابی به معنای وجود آرامش است، خوشبختانه در حال حاضر در استان همدان شاهد وضعیت مناسبی در این خصوص هستیم.

 

سردار امیری ضمن تشکر از مردم خوب و فهیم استان همدان، اظهار کرد: مردم ما کمک شایانی در هماهنگی و همکاری با پلیس دارند و با پلیس خدمتگزار خود مشورت و اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهند.

 

وی ضمن تشریح اجرای 110 عنوان برنامه در هفته فراجا در همدان از 13تا19مهر ماه با شعار محوری، «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار»، اظهار کرد: به تبع هر چه قانون‌مندی بیشتر باشد شهروندان زندگی راحت‌تری خواهند داشت و هر چه میزان خدمت پلیس نیز بیشتر باشد رضایت‌مندی بیشتر خواهد شد.

 

امیری با اشاره به اینکه نخستین از روز هفته انتظامی شعار ما«پلیس انقلابی، سرباز فداکار، ایثار و شهادت» است، افزود: ما در طول سال با تقدیم شهدایی از این مجموعه به مردم ثابت کردیم که به عنوان خادمین مردم از بذل جانمان دریغی نداریم.

 

این مقام مسئول در تشریح اقدامات این هفته در روز نخست، گفت: در ابتدای هفته دیدار با نماینده ولی فقیه و اجرای غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده این گلگون‌کفنان و اهدای خون توسط کارکنان برگزار خواهد شد.

 

وی در تشریح برنامه دومین روز از این هفته افزود: این روز با شعار «پلیس ولایی جامعه ایمانی، حفظ ارزش‌ها» است که حضور پرسنل در نماز جمعه و برگزاری نمایشگاه‌هایی در محل نمازجمعه استان بر پایه سلامت در کناربرگزاری میز خدمت اجرا خواهد شد.

 

امیری درخصوص برنامه‌های سومین روز این هفته، گفت: شعار این روز« پلیس مقتدر، قانون‌مداری، انضباط اجتماعی»است که با صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و تجلیل از پیشکسوتان، خانواده‌های معظم شهدا وایثار گران، معتمدین پلیس آغاز شده و مسابقات ورزشی در این روز برگزار خواهد شد.

 

وی به برنامه‌های چهارمین روز این هفته پرداخت و افزود:‌این روز با شعار « پلیس هوشمند، مشارکت عمومی و توسعه امنیت» بوده و ورزش صبحگاهی و میزبانی ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی است که برای عرض خدا قوت در ستاد استان و شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

 

فرمانده انتظامی استان همدان در تشریح برنامه‌های پنجمین روز این هفته، اظهار کرد: شعار این روز «پلیس خدمتگزار،شهروند قانون مدار و امنیت پایدار»است. برگزاری نشست و هم‌اندیشی علمی با دانشگاه‌های استان، نمایشگاه فناوری نوین و برنامه یاد یاران، عیادت از بیماران و ملاقات مردمی از جمله کارهای این روز است.

 

وی به تشریح برنامه‌های ششمین روز این هفته پرداخت و گفت: این روز با شعار «پلیس دانش‌بنیان،حرفه‌ای، روز آمد» مزین است که در این روز همایش تجلیل از کلانتران نمونه برگزار شده و مراسم طلایه‌داران ترافیک و مسابقات دو استقامت ویژه پرسنل وظیفه انجام خواهد شد.

 

امیری درخصوص هفتمین روز این هفته، افزود: شعار این روز« پلیس پاسخ‌گو، اعتماد عمومی، انسجام اجتماعی» است که برنامه‌های همچون کارگاه تعاملی، تکریم پرسنل و مراسم اختتامیه هفته انتظامی را خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه برای پوشش حداکثری برنامه این هفته کارشناسان پلیس در صداو سیما حاضر شده و به شرح موضوعات خواهند پرداخت، تاکید کرد: همچنین ارائه خدمات مضاعف را در حوزه‌های مختلف را در دستور کار خواهیم داشت.

 

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش بعدی صحبت‌های خود به شرح امور انجام شده توسط نیروهای انتظامی استان در شش‌ماهه ابتدایی سال پرداخت و گفت: در این مدت 601هزار و 301فقره تماس با مرکزپلیس 110 داشته‌ایم که کاهش 4درصدی نسبت به گذشته داشته است بوده که از این تعداد 218هزار و 916 مورد عملیات پلیسی روی آن انجام شده که افزایش دو درصدی داشته است.

 

امیری با اشاره به اینکه 366 هزار درخواست راهنمایی و مشاوره در این مدت داشته‌‎‌ایم، عنوان کرد:این مهم نسبت به گذشته 5درصد افزایش داشته است که نشان از اعتماد مردم دارد. ما از مردم تقاضا داریم تا این تلفن را جز در مواقع ضروری اشغال نکنند.

 

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در 6ماهه گذشته ده هزارو 810 مورد انواع طرح‌های عملیاتی داشته‌ایم که موضوعی، منطقه‌ای و حجمی بوده وبا مشارکت 32 هزار و 430 نفر نیروی انسانی و 8 هزار و 125 وسیله نقلیه خودرویی و موتوری محقق شده است.

 

وی با اشاره به گشت‌های رضویون که با تعامل با بسیج بوده است، اظهار کرد: 26جلسه تعاملی با ادارات،ارگان‌های مختلف و اصناف بوده است.

 

387امیری با بیان اینکه 388 مرحله ایست بازرسی انجام شده است، یاد آور شد: در این ایست و بازرسی 87نفر از افراد دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی استان همدان به 17 مورد مناسبت مختلف که توسط عوامل اطلاعاتی و نظامی در راستای تامین نظم و امنیت داشته‌اند پرداخت وافزود: از جمله این اقدامات می‌توان به تامین نظم در ایامی همچون تعطیلات نوروزی، ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر و مراسم رژه 29فروردین، بازگشایی مدارس و سایر موارد این حوزه اشاره کرد.

 

امیری با اشاره به ا ینکه در ایام اربعین 22 میلیون تردد در سطح استان ثبت شده، تصریح کرد: علیرغم این افزایش تردد خوشبختانه کاهش تصادفات منجر به فوت را شاهد بودیم.

 

این مقام مسئول گفت: زائران در 150 موکب استان مستقر بودند که امنیت آن‌ها در تردد، حفظ خودرو، اموال و سلامت آن‌ها در استان توسط نیروی انتظامی تامین شد و نظم و امنیت مثال‌زدنی ایام اربعین رقم خورد.

 

فرمانده انتظامی استان همدان ضمن تشکر از همکاران خود در اداره گذرنامه، عنوان کرد: در طول ایام اربعین این دوستان به صورت شبانه‌روزی با حدود 45کاربر خدمات مثال‌زدنی به زائران ارائه کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص پلیس پیشگیری افزود: برگزاری 6 کارگروه پیشگیری و مقابله با سرقت و ارسال40 هزار و 800 پیامک‌ هشدار در قالب 21 موضوع از دیگر خدمات این حوزه بوده است.

 

این مقام مسئول از اجرای 67 طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان با مشارکت پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده که سه هزارو 500نفر معتاد دستگیر و به کمپ معرفی شدند.

 

امیری از دو هزار و 873 مرحله طرح استانی ارتقای امنیت اجتماعی خبرداد و گفت: پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز به صورت میدانی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصحاب رسانه تاخیر در حضور واحد‌های گشت در گذشته بوده، عنوان کرد: در 6 ماهه گذشته ما 31درصد کاهش تاخیر نسبت به مدت مشابه را تجربه کردیم و تا نزدیک شدن به حداقل زمان، این روند پیگیری خواهد شد.

 

این مقام مسئول از ساماندهی 290 نفر از پلیس‌یاران خبر داد و اظهار کرد: این افراد در غالب 22 قرارداد جهت نگهبانی از ادارات، نهادها، کارخانه‌جات، شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های تجاری فعالیت خواهند کرد.

 

امیری به برون‌سپاری 4 مورد از خدمات انتظامی پرداخت و گفت: گواهی عکس،گواهی بیمه، فقدانی اسناد و مدارک و تجهیزات الکترونیک به پلیس+10 ارجاع شده است.

 

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگر صحبت‌های خود درخصوص پلیس آگاهی، اظهار کرد: انهدام 22باند فعال در امر سرقت و کشف 268 فقره انواع سرقت و دستگیری 55 نفر را داشته‌ایم که شامل سرقت در حوزه‌های مختلف بوده‌اند.

 

امیری از اجرای 15مرحله مبارزه با سارقان وسایل نقلیه، احشام، صنوف متخلف، منزل و سیم برق اشاره کرد وافزود: 172سرقت کشف و 31سارق دستگیر شدند.

 

وی با عنوان اینکه 4 مرحله طرح مشترک مبارزه با صنوف مختلف برگزار شده است، گفت: توانستیم 94 فقره انواع سرقت کشف و 29 سارق را دستگیر کنیم.

 

امیری با اشاره به اقدامات خیلی خوب پلیس امنیت، افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه 190میلیارد تومان بوده که نسبت به گذشته با افزایش 18درصدی همراه بوده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی 553فقره پرونده تشکیل داده است، اظهار کرد: این موضوع 12 درصد نسبت به مدت مشابه خود افزایش داشته و حدود 224فقره پرونده بالای 100میلیون تومان با 8 درصد افزایش و 10 فقره بالای یک میلیارد تومان با 64 درصد نسبت به مدت مشابه خود افزایش داشته است.

 

به گفته فرمانده انتظامی استان همدان کشف جرائم اقتصادی شامل زمین خواری و فرار مالیاتی 35فقره بوده است و این موارد با 123میلیارد تومان و 95درصد افزایش نسبت به مدت مشابه داشته است.

 

وی با عنوان اینکه همزمان با سراسر کشور، 7تن کالای قاچاق را به ارزش دو میلیارد تومان معدوم و امحا کرده‌ایم، گفت: در 6ماهه گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز بیش از 5هزار و 328 کیلو انواع مواد مخدر کشف کرده‌اند که 15درصد افزایش نسبت به گذشته بوده است.

 

این مقام مسئول افزود: در حوزه کشف تریاک 44درصد افزایش و سایر مواد نیز ده درصد افزایش داشته‌ایم که مجموع کشفیات ما نیز 15 درصد نسبت به مدت گذشته افزایش داشته است، ما 6 هزارو 792عملیات پلیسی در حوزه مواد مخدر داشتیم که به دستگیری 2 هزارو 220 نفر قاچاقچی،توزیع‌کننده و خرده‌فروش در این مدت انجامید.

 

وی در ادامه افزود: روزانه ده‌ها مشاوره درخصوص هک و سایر حوزه‌ها داشته‌ایم که 92 نفر از آن‌ها به شکایت منجر شده است.

 

امیری به دستگیری 152 مجرم اینترنتی پرداخت وگفت: 47درصد افزایش در این حوزه نسبت به مدت مشابه آن در یکسال گذشته نشان می‌دهد که امروزه جرایم به سمت جرایم سایبری و فضای مجازی پیش می‌رود که نیاز است تا مردم بیشتر مراقب باشند.

 

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 82 درصد از جرایم سایبری اتفاق افتاده در استان توسط پلیس کشف شده است، عنوان کرد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده 42.2 درصد و در رتبه نخست کلاهبرداری اینترنتی و سپس برداشت اینترنتی،سپس دسترسی غیر مجاز به داده‌ها، مزاحمت اینترنتی و سپس سایر جرایم قرار گرفته اند.

 

*موتورسیکلت‌ها ساماندهی خواهند شد

 

در ادامه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از راه‌اندازی سامانه ایرانیان برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها خبر داد وافزود: در این طرح افراد به آسانی و در کمترین زمان در عرض یک روز می‌توانند گواهینامه موتور سیکلت دریافت کنند.

 

غلامعلی همایی‌امجد در ادامه به مراحل دریافت این گواهینامه پرداخت و تصریح کرد: افراد با گذراندن مراحل مختلف به راحتی می‌توانند گواهینمامه استفاده از موتورسیکلت را دریافت کنند.

شناسه خبر 74265