شناسه خبر:74128
1402/7/9 14:09:58

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۰ نفر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در ورودی همدان از بیمارستان بعثت ترخیص شدند که پنج تن از آنها تبعه خارجی هستند.

دکتر محمدرضا شکوهی اظهار کرد: حوالی چهار صبح امروز یک مورد واژگونی اتوبوس به واحد ارتباطات و کنترل عملیات مرکز اورژانس پیش بیمارستانی گزارش شد.

وی اضافه کرد: در این سانحه ۲۸ نفر مصدوم شدند که ۱۳ نفر از مصدومان توسط اتوبوس آمبولانس و مابقی توسط سه دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به مرکز آموزشی و درمانی بعثت شهر همدان منتقل شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ۱۵ نفر از مصدومان در داخل بخش بیمارستان بعثت بستری و سه مصدوم در بخش اورژانس تحت نظر هستند و ۱۰ تن از مصدومان ترخیص شدند.

شکوهی ادامه داد: این سانحه فوتی و مصدوم بدحالی نداشت همچنین پنج تبعه خارجی مصدوم ترخیص شدند.

وی همچنین گفت: سرنشینان این اتوبوس شامل ۱۴ مرد و ۱۴ زن بودند که کوچکترین مسافر آن پسر ۹ ساله و دختر ۱۲ ساله است.

گفتنی است، یک دستگاه اتوبوس از تهران به سمت کرمانشاه در حال تردد بود که صبح امروز در نزدیکی ورودی همدان واژگون شد.

پیشتر پلیس مسافران این اتوبوس را ۲۵ نفر و تعداد مصدومان را نیز ۱۰ نفر اعلام کرده بود.

بی توجهی به جلو عامل واژگونی اتوبوس

رئیس پلیس راه استان همدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بی توجهی راننده اتوبوس به جلو موجب واژگونی این وسیله نقلیه در ورودی شهر همدان شد.

سرهنگ علی فکری افزود: براساس بررسی های صورت گرفته، راننده این خودرو دارای مدارک و مستندات لازم از جمله صورتحساب، کارت هوشمند و دفترچه ثبت ساعت بوده است.

وی اضافه کرد: پیش از وقوع این سانحه، راننده اتوبوس در پلیس راه همدان-تهران اقدام به ثبت ساعت کرده بود اما کمی بعدتر در ورودی همدان خودروی او دچار سانحه شد.

سرهنگ فکری با بیان اینکه کمتر از نیم درصد سوانح رانندگی همدان مربوط به ناوگان اتوبوس است، گفت: این دومین سانحه اتوبوس در همدان از ابتدای سال جاری تاکنون است و سانحه نخست در گردنه اسدآباد رخ داده بود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 74128