شناسه خبر:73304
1402/6/13 10:58:09

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس ستاد اربعین استان مرکزی گفت: 62 هزار و 150 نفر از این استان تاکنون با ثبت‌نام در سامانه سماح در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شرکت کردند.

«بهنام نظری» روز یکشنبه ابراز کرد: با توجه به اینکه سه روز دیگر تا اربعین حسینی باقی مانده، پیش‌بینی می‌شود شمار زائران استان مرکزی برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی به 70 هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: 78 موکب استان مرکزی در محدوده استان، مرز مهران، کاظمین، نجف و مسیر پیاده‌روی از نجف تا کربلا به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کنند.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: علاوه‌بر توزیع میان‌وعده و اسکان، روزانه 700 تا یک‌هزار وعده غذای گرم در موکب‌های استان مرکزی در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام بین زائران توزیع می‌شود.

نظری اظهار کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی معین استان ایلام و شهرستان مهران در آیین پیاده‌روی اربعین است، مسئولان عالی‌رتبه ایلام به استان مرکزی در ارائه خدمات به زائران نمره قبولی دادند و از موکب‌داران و نیروهای اعزامی استان مرکزی به مهران تقدیر کردند.

وی افزود: استان مرکزی در مرز مهران تمامی تجهیزات لازم ازجمله دستگاه آب‌شیرین‌کن و یخ‌ساز را با توجه به گرمی هوا مستقر کرده و همچنین از ارائه خدمات به موکب‌های مجاور نیز دریغ نمی‌کنند.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: دستگاه‌ها و نهادهایی از استان مرکزی شامل اداره برق، راهداری، راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، هیئت‌های مذهبی، هلال‌احمر و بسیج با انتقال تجهیزات ازجمله 37 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین درحال ارائه خدمات به زائران هستند.

   70 درصد زائران درحال بازگشت از اربعین هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز گفت: اکنون موج بازگشت زائران با 70 درصد آغاز شده و باید ارائه خدمات با توجه به خستگی آنان، ادامه داشته باشد.

نظری افزود: پیش‌بینی می‌شود اکنون 30 درصد جمعیت در مسیر رفتن به کربلا هستند و ترافیک روانی در منطقه وجود دارد و گذر از مرز به کمتر از سه دقیقه رسیده است.

شناسه خبر 73304