شناسه خبر:72569
1402/5/25 10:35:38

***سوتیتر***مخفی گفت: باید همدان را در حد نامش دید، نمی‌توان به هرکس مجوز داد هر نوع برنامه‌ای را با هر کیفیتی تحت عنوان برنامه فرهنگی در همدان اجرا کند.***سوتیتر***

فرماندار همدان به محدوده سنی شرکت‌کنندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی شهرستان همدان پرداخت و گفت: 103 نفر در رده سنی 35 تا 40 سال و 70 نفر در رده سنی 30 تا 35 سال قرار دارند که نشان‌دهنده حضور جوان‌ها و گرایش آن‌ها برای حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است که نویدبخش حضور نمایندگان جوان خواهد بود.

مسلم مخفی روز دوشنبه 23 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عزاداری‌های مردم همدان در ماه محرم خیره‌کننده بود، اظهار کرد: تبلیغات سوء دشمن و دعوت به عدم عزاداری و تشکیل پویش‌های مختلف، تأثیری در عشق و ارادت مردم همدان نسبت به اهل بیت (ع) نداشت و در اربعین نیز تبلور کامل عشق و اراده مردم را دوباره خواهیم دید.

وی در ادامه با بیان اینکه تقابل حق و باطل همواره در طول تاریخ وجود داشته است، به راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر ایمان و امید اشاره کرد و افزود: ایمان و امید تنها با حرف ایجاد نخواهد شد، بلکه باید هر مسئولی با عملکرد و پیگیری امور این موضوع را در جامعه ایجاد کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی دولت را در بدترین شرایط تحویل گرفت، خاطرنشان کرد: تورم بالایی که در 80 سال گذشته کشور بی‌سابقه بود، کسری بودجه، رشد اقتصادی نزدیک به صفر، کمترین تعداد مسکن ساخته‌شدن بعد از انقلاب اسلامی، کمترین میزان اشتغال ایجادشده و مقروض‌ترین خزانه، ازجمله مواردی بود که دولت سیزدهم با وجود آن‌ها آغاز به کار کرد.

فرماندار همدان در ادامه با بیان اینکه تجارت خارجی کشور طی دو سال اخیر رشد 48 درصدی داشته است، گفت: در مدت هشت‌ساله دولت قبل کشور در صنعت برق درجا زده بود و شاهد خاموشی‌ در نقاط مختلف کشور بودیم که در دولت سیزدهم 6 هزار مگاوات برق تولید شد و رکوردی بی‌سابقه در کشور بود.

مخفی در ادامه تصریح کرد: دولت مردمی و ایران قوی، اقتدار خود را از کنار مردم بودن می‌گیرد. فرمانداری سعی داشت تا در کنار مردم باشد و بی‌واسطه مشکلات آن‌ها را شنیده و برای حلشان پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

وی تأکید کرد: در همین راستا بدنه فرمانداری چابک‌سازی شد و فعالیت تنها به پشت میز نشینی محدود نشد؛ معاونت‌های فرمانداری نیز در بخش‌های مختلف جامعه حضور داشته و به همه امور حوزه خود توجه لازم را دارند.

* در بیان مطالبات مردم صراحت لهجه خواهیم داشت

فرماندار همدان با بیان اینکه سعی کرده‌ایم در بیان مطالبات مردم صراحت لهجه داشته باشیم، اظهار کرد: ما برای مطالبه مردم هیچ تعارفی با هیچ‌یک از ادارات نخواهیم داشت و جایی که حق مردم و مشکل مردم مطرح باشد، با صراحت آن را بیان خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حضور ما در بین مردم شهر همدان در خارج از ساعت اداری بوده است، گفت: طرح مسجد محور خدمت، همانند یک سفر استانی کوچک است، قبل از حضور در مسجد یک محله ابتدا درخصوص آن منطقه تحقیق و بررسی‌های لازم انجام می‌شود و مدیران مربوط به آن را با خود همراه می‌کنیم تا بعد از بیان مشکلات توسط یکی از نمایندگان آن محله، مدیر مربوطه توضیحات لازم را ارائه دهد. این مشکلات در فرمانداری مصوبه می‌گیرد و سپس نتیجه آن به مردم اعلام خواهد شد.

وی با توضیح اینکه در توزیع اعتبارات سال 1402 برای امور فرهنگی و عمرانی مناطقی که در آن‌ها حضور داشتیم اعتبار درنظر گرفته شد، یادآور شد: رویکرد فرهنگی توزیع اعتبارات نسبت به دوره‌های قبل بهبود یافت تا به مسائل فرهنگی توجه بیشتری شود.

* 425 نفر در شهرستان همدان برای انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کردند

فرماندار همدان با بیان اینکه مهلت پیش‌ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی پایان یافته است، گفت: در حوزه انتخابی شهرستان همدان 425 نفر برای مجلس شورای اسلامی امسال پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به انتخابات سال قبل (که 144 نفر ثبت‌نام کرده بودند) حدود 300 درصد افزایش داشته است و شاهد حضور حدود سه برابری افراد در این عرصه هستیم.

* 353 مرد و 72 زن در شهرستان همدان برای انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کردند

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: از این تعداد 353 نفر مرد و 72 نفر زن بوده‌اند. یعنی 17 درصد پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان را بانوان و 83 درصد را آقایان تشکیل داده‌اند؛ امسال شاهد رشد 6 درصدی حضور بانوان در این عرصه بوده‌ایم.

مخفی با اشاره به اینکه 18 درصد از پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان دارای سابقه ایثارگری بوده‌اند، افزود: از این تعداد 55 نفر دارای تحصیلات دکتری، 312 نفر کارشناسی ارشد و 43 نفر کارشناسی هستند؛ همچنین در مقطع حوزوی 11 نفر و در مقطع کاردانی نیز چهار نفر پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: 73 درصد پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک کارشناسی ارشد و 13 درصد دکتری هستند که درخصوص میزان تحصیلات مقطع دکتری نیز نسبت به سال گذشته، شاهد رشد بوده‌ایم.

این مقام مسئول درخصوص محدوده سنی شرکت‌کنندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی شهرستان همدان تصریح کرد: 103 نفر در رده سنی 35 تا 40 سال و 70 نفر در رده سنی 30 تا 35 سال قرار دارند که نشان‌دهنده حضور جوان‌ها و گرایش آن‌ها برای حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است که نویدبخش حضور نمایندگان جوان خواهد بود.

وی عنوان کرد: در رده سنی بین 65 تا 70 سال تنها سه نفر و 60 تا 65 سال 16 نفر پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند. 40 درصد داوطلبان متقاضی در رنج سنی بین 30 تا 40 سال، 24 درصد بین 35 تا40 سال هستند و یک درصد 65 تا 70 سال سن دارند.

مخفی با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت: وظیفه مجلس وضع قانون و نظارت بر اجرای آن است که باید به این دو توجه شود تا قوانین و اجرای آن بر زمین نماند و افراد متخصص و دغدغه‌مند در حوزه قانون‌گذاری به آن ورود کنند.

* افتتاح 84 پروژه در هفته دولت

مخفی با بیان اینکه امسال در هفته دولت شاهد افتتاح 84 پروژه با اعتباری بالغ‌بر یک‌هزار و 52 میلیارد و 966 میلیون تومان خواهیم بود، گفت: این پروژه‌ها عمدتاً در حوزه درمانی و علوم پزشکی، آبفا، بنیاد مسکن، راهداری، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، ارتباطات،تعاون روستایی و گردشگری است.

* کلنگ‌زنی 22 پروژه در هفته دولت

وی درخصوص پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی خواهند شد افزود: در این هفته 22 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 663 میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد که در حوزه‌های بهداشت و درمان، برق، شهرداری، راهداری و تعاون روستایی خواهد بود.

* رشد 40 درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان همدان

مخفی با اشاره به اینکه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان بیش از 236 میلیارد تومان اعتبار توزیع شد، گفت: اعتبارات عمرانی امسال نسبت به اعتبارات سال گذشته رشد 40 درصدی داشته است که توزیع آن موجب شد صرف اولویت‌های مهم همچون تأمین زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری‌های برتر، بهسازی و نگهداری شبکه برق، حوزه‌های گردشگری و کشاورزی، آب‌رسانی روستایی و سایر امور مورد نیاز شهر شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای حوزه تأمین آب 15 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه تعمیر و تجهیز مساجد بالغ‌بر سه میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد؛ همچنین در حوزه‌های فرهنگی، بهداشتی، عمرانی و نوسازی مدارس اعتبارات درخوری درنظر گرفته شد.

وی درخصوص اعطای مجوز رویدادهای فرهنگی در همدان توضیح داد: باید همدان را در حد نامش دید؛ چراکه صحبت از سه هزار و 200 سال مدنیت و شهرنشینی است و نمی‌توان به هر کسی مجوز داد تا هر نوع برنامه‌ای را با هر کیفیتی تحت عنوان برنامه فرهنگی در همدان اجرا کند، اما در کمتر از یک روز به برنامه‌های فاخر و در شأن همدان مجوز داده خواهد شد.

* پروژه آب‌رسانی همدان کاری جهادی بود

مخفی با بیان اینکه باید دقت لازم را در استفاده از برخی کلمات همچون جهادی و انقلابی داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌توان به‌راحتی آن را حرکتی جهادی بیان کرد، مسئله آب‌رسانی به همدان است که با وجود مشکلات زیاد و تعطیل بودن پروژه و سختی‌های آن، اجرا شد و تخصیص اعتبار از سوی رئیس‌جمهور، حضور وزیر نیرو و استاندار همدان، باعث شد تا مشکل آب همدان حل شود.

 

شناسه خبر 72569