شناسه خبر:72313
1402/5/19 10:09:22

سپهرغرب -گروه خبر:رئیس انتخابات استان کرمانشاه گفت: طی دو روز گذشته مجموعه متقاضیانی از این استان که اطلاعات و مدارک خود را در سامانه پیش‌ثبت‌نام، ثبت و بارگذاری کرده‌اند به عدد 257 نفر رسیده است.

براساس اصلاحات صورت گرفته که به تایید شورای نگهبان رسیده و به وزارت کشور ابلاغ شده، از 16 مردادماه کار پیش ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در دوره‌های گذشته ثبت‌نام افراد فاقد شرایط اولیه نمایندگی فهرست بلندی را پیش‌روی شورای نگهبان می‌گذاشت که بررسی صلاحیت‌ها تعداد زیادی باید در زمان کم، صورت می‌گرفت.

رد صلاحیت‌ها می‌توانست دلایلی همچون نقص مدارک، تحصیلات ناکافی یا سوءپیشنه داشته باشد؛ برای رفع این مشکلات مجلس یازدهم قانون انتخابات را اصلاح و ثبت‌نام داوطلبان را به دوبخش تقسیم کرد مرحله پیش‌ثبت‌نام برای بررسی شرایط اولیه داوطلبان و مرحله ثبت‌نام اصلی.

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در این خصوص، اظهار کرد: براساس قانون اصلاح انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات فرایندی به نام پیش‌ثبت‌نام طراحی شده که متقاضیان از 16 تا 22 مردادماه به مدت هفت روز فرصت دارند در این فرایند شرکت کنند.

وی ادامه داد: در مرحله پیش‌ثبت‌نام داوطلبان باید مدارک مورد نیاز از جمله تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر، کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی و یا کارت معافیت دائم برای آقایان با سن کمتر از 50 سال، تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و اشتغال نداشتن در پست و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس و همچنین اطلاعات هویتی خود را سامانه http://www.keshvar.moi.ir از ساعت 8 صبح تا 18 ثبت و بارگذاری کنند تا کد رهگیری به منظور تکمیل فرایند پیش‌ثبت‌نام دریافت می‌کنند و در ادامه دستگاه‌های مرتبط گواهی‌های داوطلبین را بررسی قرار می‌دهند و رد یا تأیید می‌کنند

رئیس انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه فرایند پیش ثبت‌نام متقاضیان کاملا محرمانه است، افزود: افراد ایرانی که تابعیت کشور دیگری را دارند و تابعیت غیرایرانی که تابعیت دائم ایرانی را دارند، نمی‌تواند در این انتخابات شرکت کنند

به گفته شعبانی، در طی دو روز فرآیند پیش ثبت‌نام انتخابات (16 و 17 مردادماه) از 13 هزار و 916 نفر در کشور که مدارک خود را در سامانه پیش‌ثبت‌نام بارگذاری‌کرده‌اند، 257 نفر از استان کرمانشاه است.

طی دو روز گذشته مجموعه متقاضیانی از این استان که اطلاعات و مدارک خود را در سامانه پیش‌ثبت‌نام ثبت و بارگذاری کرده‌اند به عدد 257 نفر رسید است.

گفتنی است، از دقایقی پیش و در سومین روز پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سامانه پیش ثبت‌نام به نشانی http://www.keshvar.moi.ir فعال شده است.

 

 

شناسه خبر 72313