شناسه خبر:72017
1402/5/9 09:50:08

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک گفت: فاز دوم طرح پیاده‌راه امیرکبیر در شهر اراک به زودی عملیاتی می‌شود.

پیمان عین‌القضاتی اظهار کرد: با توجه به مصوبه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مبنی بر ادامه پیاده‌راه امیرکبیر حدفاصل خیابان قائم مقام تا امیرکبیر، این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، فرمانداری و سایر دستگاه‌ها و مشارکت مردم و کسبه محل به منظور کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها اجرا می‌شود.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک با بیان اینکه مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به انسان محور بودن شهرها دارد، در حالی که شهر اراک غلبه خودرو نمود بیشتری دارد، گفت: پیاده‌راه امیرکبیر تجربه خوبی برای حفظ ابنیه تاریخی شهر و خالی کردن هسته مرکزی شهر از خودروها بود که رضایتمندی مردم را به همراه داشت، اجرای طرح پیاده‌راه جدید در محدوده خیابان محسنی، پل خیبر تا میدان شورا نیز به منظور همدلی و وحدت بیشتر همشهریان و کاهش آلودگی هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود که قطعا در اقتصاد کسبه محل و افزایش رضایتمندی مردم موثر خواهد بود.

عین‌القضاتی گفت: در مسیر پیاده‌راه‌ نصب المان‌ها، برگزاری آیین‌های سنتی و مذهبی، برگزاری برنامه‌های هنری و فرهنگی می‌تواند در افزایش نشاط اجتماعی شهروندان تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: در راستای توجه به انسان‌محور بودن شهر به‌دنبال ایجاد شبکه‌ای از پیاده‌راه و مسیرهای پیاده‌روی سلامت در شهر هستیم که امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه‌ها به نحو احسن اجرا شود.

شناسه خبر 72017