شناسه خبر:70634
1402/4/4 08:46:13

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان مهارت‌محور کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ظرفیت مهارت‌آموزی از سوی متولیان امر در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت فراهم شود.

مهدی رمضانی در مراسم آغاز به کار طرح تابستانه و اوقات فراغت دانش‌آموزان در کردستان در سنندج، اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از نکات بسیار مهمی است که برنامه‌ریزی در این خصوص باید در اولویت دستگاه‌های متولی خاصتا آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی افزود: سن کودکی بهترین زمان برای یادگیری است، دانش‌آموزان در این سن بیشترین گیرایی ذهنی و فکری را دارند.
خطاب به دانش‌آموزان حاضر گفت: اگر انتظار دارید آینده روشنی داشته باشید و به مسئولیت‌های بالا برسید باید از همین الان اوقات فراغت خود را غنی کنید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه زمانی به موفقیت می‌رسیم که برنامه‌ریزی دقیق برای لحظه‌لحظه زندگی داشته باشیم و اوقات را به آسانی هدر ندهیم، گفت: نباید وقتی برای تلف کردن داشته باشیم، دانش‌آموز سرشار از انرژی و استعداد است و باید از اوقات و زمانی که دارد به نحو احسن بهره بگیرد..
رمضانی اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند علم‌آموزی در کودکی مانند نقش کردن بر سنگ است اگر روی سنگ حکاکی کنید آن نقش برای همیشه ماندگار می‌شود.
وی افزود: تابستان وقت مغتنمی است که دانش‌آموزان باید با شرکت در کلاس‌های تربیتی، علمی و فرهنگی داشته‌های علمی و دینی خود را افزایش دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه علم‌آموزی هم نوعی عبادت است، عنوان کرد: ازاوقات فراغت در فصل تابستان باید با بهترین شیوه بهره بگیرد و سعی کنید حداکثر استفاده را از این ایام ببرند.
رمضانی مهارت‌محور کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ظرفیت مهارت‌آموزی از سوی متولیان امر در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت فراهم شود.
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کشور ما در عرصه‌های جهانی حرف برای گفتن داشته باشد باید افق‌های جدید علمی را بشکافیم.

شناسه خبر 70634