شناسه خبر:70360
1402/3/28 08:57:53

سپهرغرب، گروه خبر: عملیات اجرایی طرح گردشگری سراب قروه با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان آغاز شد.

عملیات اجرایی طرح گردشگری سراب قروه و آسفالت جاده دسترسی به شهرک تعمیرکاران صبح گذشته با حضور استاندار کردستان آغاز شد.
شهردار قروه در مراسم آغاز عملیات اجرایی آسفالت جاده دسترسی به شهرک تعمیرکاران قروه با بیان اینکه این طرح شامل بلوار کردستان به طول 1.5 کیلومتر است که عملیات خاکبرداری انجام شد، اظهار کرد: زیرسازی‌های لازم برای اجرای این پروژه شروع شده است.
شهرام عبدالملکی با بیان اینکه رعایت پدافند غیرعامل در حوادث غیرمترقبه و برخورداری روستاهای اوریه و شانوره از راه میانبر مناسب از تأثیرات مثبت اجرای این پروژه است، گفت: شهرک تعمیرکاران و صنوف در آینده‌ای نزدیک به این منطقه منتقل خواهد شد.
وی در مورد طرح گردشگری سراب قروه نیز اظهار کرد: این طرح شامل 14 غرفه غذاخوری سنتی، 10 سویت اقامتی ارزان قیمت 60 متری است که ظرفیت خوبی برای رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگران به این شهرستان که از مبادی ورودی اصلی استان است باشد.
شهردار قروه از برنامه‌ریزی برای غرس 12 هزار اصله درخت در ضلع غربی سراب خبر داد و عنوان کرد: مجموعه ورزشی کاملی در نزدیک بیمارستان راه‌اندازی شده است.
به گفته عبدالملکی، ایجاد پیست پیاده‌روی و دوچرخه‌سورای در حلقه اطراف دریاچه سراب از دیگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اجرای این پروژه گردشگری است.
وی با بیان اینکه جاده دسترسی به سراب نامناسب است اجرای لاین دوم آن نیاز ضروری است، عنوان کرد: برای اجرای این طرح 30 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نیاز اصلی این مجموعه گردشگری تخصیص است.
شهردار قروه همچنین نبود آب آشامیدنی را از مهمترین مشکلات این مجموعه است، عنوان کرد: شهردار قروه این پروژه به طول 1.5 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان اجرا می‌شود.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: شهرداری قروه توان تأمین تمام این اعتبار از منابع داخلی را ندارد.

شناسه خبر 70360