شناسه خبر:70192
1402/3/24 09:45:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: طبق مصوبه شورای حمل‌ونقل ترافیک شهرستان، مدارس غیر دولتی واقع در حاشیه معابر و بلوارهای پُرترافیک شهر همدان تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید جابه‌جا می‌شوند.

سرهنگ فرخ جمالی روز سه‌شنبه اظهار کرد: فراوانی مدارس غیر دولتی واقع در مسیرهای پُرترافیک نظیر بلوار بعثت، میرزاده عشقی، خیابان پاستور و شهید احمدی‌روشن موجب بروز گره‌های ترافیکی هنگام بازگشایی و تعطیلی مدارس شده است.
وی اضافه کرد: همه مدارس واقع در بلوارهای شلوغ و پُرترافیک شهر همدان غیر انتفاعی هستند و در این قبیل مدارس به‌علت استفاده نکردن از سرویس مدرسه، خانواده‌ها اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموزان تا مدرسه می‌کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار کرد: برخی از این مدارس در تقاطع‌ها واقع شده‌اند و هنگام بازگشایی یا تعطیلی مدرسه به‌علت توقف خودروها در این محل برای سوار کردن دانش‌آموزان، گره‌های ترافیکی سنگینی ایجاد می‌شود.
سرهنگ جمالی بیان کرد: آموزش‌وپرورش با مدیران این مدرسه برای جابه‌جایی محل فعالیت جلساتی برگزار کرده و هشدارهای لازم را داده است؛ با این وجود به پیشنهاد پلیس راهور این طرح در شورای حمل‌ونقل و ترافیک بررسی و مصوب شد.
وی گفت: از دیگر موارد مؤثر در بروز گره‌های ترافیک فعالیت برخی از مشاغل پُرمشتری در بلوارهای با حجم ترافیک بالا است؛ بنابراین باید این مشاغل به دیگر محل‌ها منتقل شوند.
سرهنگ جمالی افزود: طبق تصمیم شورای حمل‌ونقل ترافیک متصدیان این مشاغل به مرجع قضائی معرفی می‌شوند تا درباره آن‌ها تصمیم بگیرند.

شناسه خبر 70192