شناسه خبر:70078
1402/3/22 08:26:51

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی از 13 خردادماه برای سه دهک نخست جامعه در فاز اجرایی قرار گرفت.

سیدمجتبی حسینی صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران درخصوص اجرای طرح کالابرگ در همدان اظهار کرد: یکی از طرح‌های دولت در راستای کمک به معیشت دهک‌های اول جامعه، خرید کالابرگ الکترونیک بوده که این طرح از 13 خردادماه آغاز شده است.
وی بیان کرد: این طرح برای سه دهک‌ اول جامعه آغاز شده و هم‌زمان با سراسر کشور در همدان هم در فاز اجرایی است؛ در این مرحله دهک اول تا سوم بیشتر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را در بر می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان هدف اصلی این طرح را تقویت سبد معیشت افراد کم‌برخوردار جامعه دانست و گفت: دولت با این سیاست اقدام به تقویت سبد معیشت اقشار کم‌برخوردار کرده که با افزایش مبلغ یارانه، خرید اقلام ضروری با کالابرگ الکترونیکی امکان‌پذیر است.
وی یادآور شد: اگر خانوارهای مشمول این طرح حداقل 70 درصد یارانه خود را به‌صورت کالابرگ الکترونیکی از 11 گروه کالایی خرید کنند، می‌توانند از 20 درصد افزایش اعتبار برخوردار شوند.
حسینی گفت: یارانه سه دهک اول جامعه به‌ازای هر نفر 400 هزار تومان است و اگر یارانه‌بگیر 320 هزار تومان از آن را از طریق فروشگاه مشخص‌شده و ذیل 11 قلم کالای اساسی خرید کنند، 20 درصد به مبلغ یارانه‌ آن‌ها اضافه می‌شود و درواقع یارانه فرد 480 هزار تومان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: البته شرط استفاده از 20 درصد مازاد بر یارانه تداوم داشتن خرید کالابرگ الکترونیکی در ماه مورد نظر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از مزایای اجرای این طرح سخن گفت و افزود: این اقدام باعث افزاش قدرت خرید افراد می‌شود و چرخ تولید نیز خواهد چرخید. فروشگاه‌ها در روستاها، دهستان‌ها، مراکز بخش و شهرستان و مرکز استان فعال بوده و افراد مشمول می‌توانند طبق فرآیند خرید تعریف‌شده، اقدام کنند.
وی بیان کرد: اگر افراد بخواهند در جریان خرید و مانده اعتبار حساب خود قرار گیرند، می‌توانند از دو روش شامل نصب اپلیکیشن «شما» و یا شماره‌گیری کد دستوری *500* 1463 # اقدام کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: یارانه‌بگیران اختیار دارند یارانه خود را به کالابرگ الکترونیکی و خرید 11 قلم گروه کالایی اختصاص دهند و یا به‌صورت نقدی آن را برداشت کنند و اجباری در این کار وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: بهره‌مندی از طرح کالابرگ الکترونیکی فقط از فروشگاه‌هایی که به سامانه کاربردی «شما» متصل هستند، امکان‌پذیر خواهد بود و فروشگاه‌هایی که تمایل به شرکت در این طرح دارند، باید به آدرس shoma.sfara.ir مراجعه و پس از نصب برنامه کاربردی شما، نسبت به درخواست تقاضای اتصال سامانه فروشگاهی به این شبکه اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: مردم استان نیز برای اطلاع از فروشگاه‌های مجاز طرح کالابرگ الکترونیکی با مراجعه به آدرس فوق و مشاهده فروشگاه‌ها و کالاهای اساسی شامل 11 قلم شیر و ماست کم‌چرب، پنیر سفید، گوشت سفید، مرغ، تخم‌ مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر، برنج، حبوبات و گوشت گوساله، از این مهم اطلاع یافته و از نحوه استفاده یارانه ماه بعد در حساب کالابرگ الکترونیکی سرپرست خانوار آگاهی پیدا کنند.
وی تصریح کرد: اعتبار خرید این کالابرگ‌ها به حساب سرپرست خانوار یارانه‌بگیر واریز می‌شود و خانواده‌های مشمول می‌توانند خرید خود را از طریق هر کارت بانکی که به‌نام سرپرست خانواده بوده، از فروشگاه‌های مورد نظر انجام دهند.
حسینی عنوان کرد: تراکنش برای خرید این کالاها می‌تواند با همه کارت‌های بانکی که به‌نام سرپرست خانوار بوده، انجام گیرد و نیاز به افتتاح حساب جدید و از بانکی خاص وجود ندارد. 72 ساعت بعد از انجام تراکنش مبلغ اعتبار به حساب فروشنده و متصدی فروشگاه واریز خواهد شد.

شناسه خبر 70078