شناسه خبر:69710
1402/3/10 08:47:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرودگاه همدان گفت: فرودگاه همدان زیرساخت‌های لازم برای انجام پرواز هواپیماهای پهن‌پیکری که عربستان برای انتقال حجاج مقرر کرده را دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرودگاه همدان، علی‌اصغر جهانگیری‌معز اظهار کرد: فرودگاه همدان حدود 10 سال است که ایستگاه پروازی حجاج بوده و علاوه‌بر حجاج همدانی، به حاجیان استان کردستان هم سرویس‌دهی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته نه‌تنها پروازهای حج تمتع که پروازهای عمره نیز از فرودگاه همدان انجام می‌شد، اظهار کرد: حتی در سال‌های اخیر که به‌دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و برخی محدودیت‌ها پروازهای عمره انجام نمی‌شد، بازهم فرودگاه همدان ایستگاه رسمی پرواز حجاج بوده است.
مدیر فرودگاه همدان ادامه داد: ترمینال مسافربری، پارکینگ مسافرین، پارکینگ هواپیما، باند پروازی، چراغ‌های باند و دستگاه‌های ناوبری فرودگاه همدان قابلیت انجام تمام پروازهای حجاج استان‌های همدان و کردستان را همچون سنوات گذشته دارند و آماده سرویس‌دهی به حجاج گرامی هستند.
وی به پروازهای سال گذشته از فرودگاه همدان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 400 حاجی همدانی و کردستانی از این فرودگاه به عربستان اعزام شدند و طبق اعلام رسمی سازمان حج و زیارت کشور امسال نیز شاهد اعزام سه هزار و 900 حاجی که حدود دو هزار و 700 نفر آن‌ها از استان همدان و حدود یک‌هزار و 200 نفر از استان کردستان هستند، به مدینه منوره خواهیم بود.
جهانگیری‌معز در پایان افزود: فقط حاجیان استان‌های تهران، سمنان، قم، البرز، مرکزی و لرستان از فرودگاه تهران اعزام می‌شوند و امسال نیز فرودگاه همدان رسماً از سوی ایران‌ایر و سازمان حج و زیارت به‌عنوان ایستگاه پروازی حاجیان استان‌های همدان و کردستان مشخص شده است.

شناسه خبر 69710