شناسه خبر:69709
1402/3/10 08:46:33

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با رایزنی‌های صورت‌گرفته و پیگیری استاندار، مشکل تأمین خوراک پتروشیمی هگمتانه برای تولید محصولاتی همچون گرانول گرید پزشکی، برطرف شد.

سیدمجتبی حسینی روز سه‌شنبه ابراز کرد: عدم تأمین به‌موقع مواد اولیه برای خط تولید مجتمع پتروشیمی هگمتانه مشکلاتی را ایجاد کرده بود و در جلسه‌ای که با مدیرعامل و نماینده دولتی این پتروشیمی داشتیم، مقرر شد حقوق عقب‌افتاده کارکنان به‌موقع پرداخت شود.
وی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته قرار است مواد اولیه وی.سی.ام این پتروشیمی به‌صورت مستمر و با ضرب‌آهنگی مشخص از طریق پتروشیمی‌های غدیر و اروند تأمین شود.
حسینی تصریح کرد: این واحد یک شرکت خصوصی بوده و موظف است در چهارچوب نوع قرارداد، حقوق کارکنان خود را پرداخت کند.
وی بیان کرد: دستگاه‌های امنیتی و استاندار همدان پیگیر تداوم تولید این پتروشیمی هستند و همه توان خود را برای کمک و تسهیل‌گری در رفع مشکلات آن به‌کار می‌گیریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تأکید کرد: براساس توافق صورت‌گرفته با مدیران این پتروشیمی، توافق کردیم در نخستین فرصت حقوق کارکنان دغدغه‌مند را پرداخت کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجموعه برای نخستین‌بار در کشور پودر پی.وی.سی با درجه پزشکی استاندارد تولید می‌کند، ابراز کرد: خروجی این پتروشیمی 100 درصد نیاز کشور را در زمینه گرانول دسته پزشکی تأمین می‌کند و مازاد تولید آن به سایر کشورها صادر می‌شود.
مجتمع پتروشیمی هگمتانه با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 200 میلیارد تومان، 6 دی‌ماه سال 1399 در یک ارتباط تصویری و با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسمی رسید.
مجتمع پتروشیمی هگمتانه بزرگ‌ترین واحد تولیدی استان همدان است که محصولی کم‌نظیر به‌نام پی‌وی‌سی با درجه پزشکی تولید می‌کند و ظرفیت تولید سالانه 70 هزار تُن محصول را دارد.
مجتمع هگمتانه نخستین پتروشیمی کشور در تولید پی‌وی‌سی با درجه پزشکی است.

شناسه خبر 69709