شناسه خبر:69515
1402/3/6 10:19:45
هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛

همایش ایثارگران نیروگاه شهیدمفتح همدان برگزار شد

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، همایش بزرگ ایثارگران نیروگاه شهیدمفتح همدان با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مشاورین امور ایثارگران شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و استانداری همدان و امیر سرتیپ محمد جوادی از پیشکسوتان دفاع مقدس و دارنده نشان فتح برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح در ابتدای همایش بزرگ ایثارگران نیروگاه شهیدمفتح همدان که هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مشاورین امور ایثارگران شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و استانداری همدان و امیر سرتیپ محمد جوادی از پیشکسوتان دفاع مقدس و دارنده نشان فتح در محل سالن جلسات شهیدهمدانی این نیروگاه برگزار شد، با بیان اینکه امنیت را آسان به‌دست نیاورده‌ایم که به‌راحتی از دست بدهیم، اظهار کرد: نباید فضا را به‌راحتی در اختیار دشمن قرار دهیم و اجازه خدشه‌دار شدن امنیت داده شود.
عبدالمجید دیناروند با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه شهیدمفتح یک‌هزار مگاوات است، عنوان کرد: به‌واسطه انرژی تولیدی این مجموعه 100 میلیون عدد لامپ 10 وات روشن می‌شود و در این زمینه حدود دو درصد برق مورد نیاز کشور را تأمین می‌کنیم.
وی با بیان اینکه رقم مذکور در تابستان به هفت درصد می‌رسد، گفت: نیروگاه شهیدمفتح پُل ارتباطی انرژی الکتریکی جنوب غرب و شمال غرب کشور است.
دیناروند با بیان اینکه حفظ و حراست از این نیروگاه بسیار مهم است، عنوان کرد: نیروگاه شهیدمفتح در چند شاخص عملکردی رشد چندبُعدی داشته و در اکثر مواقع رتبه اول یا دوم را در سطح نیروگاه‌های کشور کسب کرده است.
دیناروند کسب رتبه نخست ساخت داخل، شفافیت اداری، بسیج، امور فرهنگی و آمادگی تولید را مورد اشاره قرار داد و گفت: نیروهای مجموعه نیروگاه شهیدمفتح کار خود را به‌خوبی انجام داده و لباس خدمت به تن دارند.
وی با بیان اینکه باید برای حرکت هدف داشت، عنوان کرد: اهداف این مجموعه با تأسی از بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شده است.
وی به کاشت 140 هزار اصله درخت صنوبر تجاری در محیط نیروگاه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آینده‌نگری در کاشت این درختان صورت گرفته است، گفت: جذب، آموزش و به‌کارگیری متخصصان داخلی مد نظر بوده و این اقدام نمونه‌ای از غرور ملی ما است.
دیناروند به انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه هم اشاره کرد و یادآور شد: از سال 95 با انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به این نیروگاه از استفاده آب‌های زیرزمینی بی‌نیاز شدیم.
وی توان نیروهای متخصص مجموعه نیروگاه شهیدمفتح را در کشور زبانزد برشمرد و گفت: این تکنسین‌ها برای حل مشکلات نیروگاه‌های کشور به این مناطق اعزام می‌شوند و به این صورت نیروگاه‌ها از حضور متخصصان خارجی بی‌نیاز شده‌اند.
مشاور امور ایثارگران استاندار همدان هم در این همایش با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، ابراز کرد: استانداری همدان نظر خاصی در مورد نیروگاه شهیدمفتح دارد و درصد رضایتمندی این مجموعه از نیروگاه مطلوب است.
حسین توکلی با تأکید بر اینکه نیروهای تخصصی نیروگاه شهیدمفتح کمتر شناخته شده‌اند و باید کارهای عظیم آن‌ها به مردم معرفی شود، عنوان کرد: تبدیل وضعیت ایثارگران در نیروگاه شهیدمفتح بی‌سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه باید به اموال بیت‌المال حساس باشیم و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی در بین مردم مد نظر قرار گیرد، گفت: ایجاد رضایت مردمی در ارائه خدمات همواره در اولویت است.
مشاور امور ایثارگران شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی هم در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ معاصر جهان است، عنوان کرد: تمام تلاش دنیای استکبار خاموش کردن نور‌های انقلاب است.
مجید محمودیان با بیان اینکه اگر تمام روش‌های استفاده‌شده برای براندازی حکومت‌ها در طول تاریخ را در یک نمایشگاه بگذارند برخی از این روش‌ها صدها بار به‌کار گرفته شده تا انقلاب از حرکت باز بایستد، گفت: بیرون از مرزها درک انقلاب اسلامی بیشتر است.
محمودیان به فتح خرمشهر اشاره کرد و با بیان اینکه فتح مذکور برای ما امید ایجاد کرد، افزود: به‌واسطه فتح خرمشهر اتحاد و همدلی شکل گرفت و وحدت را تجربه کردیم.
وی با بیان اینکه با فتح خرمشهر جایگاه و ارزش رهبری را درک کردیم و اعتماد به نفس و خودباوری در مردم شکل گرفت، گفت: در برابر دشمن تا دندان مسلح پیروز شدیم و دارایی‌های با ارزش خود را شناختیم، ضمن اینکه نحوه استفاده از ظرفیت‌ها و دارایی‌ها را درک کردیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه شهیدمفتح و ادامه فعالیت آن نیز یکی دیگر از خرمشهر‌هایی است که در سازندگی و تولید فتح کردیم، ابراز کرد: از یک ناامیدی کامل در عرصه تولیدی برق در اوایل انقلاب به جایگاهی رسیدیم که نیروهای تخصصی داخلی اقدامات اساسی را انجام می‌دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه مسئله امروز فقط جنگ سخت نیست و جنگ نرم را نیز باید مد نظر داشته باشیم، گفت: امروز در جنگ نرم خرمشهرهای بسیاری را از دست داده‌ایم.
محمودیان با بیان اینکه در دبستان‌ها و دبیرستان‌ها شکاف فرهنگی بین نسلی قابل رؤیت است و در فضای مجازی خرمشهرهای ازدست‌رفته را می‌بینیم، اذعان کرد: در دستان هر کودک کم‌سن‌وسالی گوشی پیشرفته با وی‌پی‌ان وجود دارد؛ کما اینکه وضعیت عاطفی برخی خانواده‌‎ها، کم‌رنگ شدن مسائل اعتقادی، کاهش میزان حضور در مساجد و مواردی از این قبیل که به‌واسطه فعالیت 250 شبکه علیه عقاید مردم ایران شکل گرفته را نمی‌توان نادیده گرفت.
این مقام مسئول با بیان اینک همان‌طور که در جنگ سخت پیروز شدیم در این جنگ هم باید تلاش کنیم تا به پیروزی برسیم، گفت: باید کلیدواژه کار برای خدا را اولویت بدانیم.
مشاور امور ایثارگران شرکت برق حرارتی در پایان با بیان اینکه با نگاه مذکور قدرت متفاوت می‌شود، گفت: کلیدواژه فعالیت رزمندگان، اخلاص و کار برای خدا بود و نباید از این امر غافل شد.
فرمانده سابق تیپ سوم زرهی شهیدقهرمان در عملیات آزادسازی خرمشهر و دارنده نشان فتح از مقام معظم رهبری نیز در این مراسم با بیان اینکه ما در عملیات فتح خرمشهر به‌لحاظ استعداد و نیرو به پای دشمنان نمی‌رسیدیم اما به اراده خداوند پیروز شدیم، گفت: وحدت و یکپارچگی رمز موفقیت و رسیدن به هدف در عملیات الی بیت‌المقدس بود.
امیر سرتیپ دوم محمد جوادی با بیان اینکه سه‌ونیم سال با تیپ همدان همراه بودم، اذعان کرد: بهترین یگان‌های رزمنده هشت سال دفاع مقدس از همدانی‌ها بودند.
وی با بیان اینکه افراد یا در پدافند فعال بودند و یا در حمله ضمن اینکه در اکثر عملیات‌ نیز موفق ظاهر می‌شدند، افزود: از این افراد ایمان داشتن و انجام وظیفه یاد می‌گرفتیم؛ ضمن اینکه تمام آن‌ها به مدارج بالا رسیده‌اند.
جوادی در پایان ابراز کرد: عملیات الی بیت‌المقدس سختی‌های بسیاری داشت که ذکر هرکدام از آن‌ها ساعت‌ها زمان نیاز دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز با بیان اینکه نیروگاه شهیدمفتح در زمینه برگزاری برنامه‌های دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و غیره در استان پیشرو است، گفت: امروز که در جنگ فرهنگی و اقتصادی قرار داریم، نقش نیروگاه در عرصه مبارزه و حضور در خط مقدم جنگ اقتصادی پُررنگ است.
مجید صفدریان با بیان اینکه نیروگاه در صف اول جنگ اقتصادی قرار گرفته و رتبه‌های کسب‌شده در حوزه‌های مختلف توسط این مجموعه کاری نشان می‌دهد که در این زمینه موفق ظاهر شده است، افزود: نیروهای مجموعه نیروگاه شهیدمفتح مانند شهدای دوران دفاع مقدس که جان خود را برای رسیدن به اهدافشان فدا کردند، آنچه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته‌اند.
وی با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی از عملکردها و اقدامات صورت‌گرفته امری ضروری است تا مردم امیدوار شوند، گفت: به‌واسطه اطلاع‌رسانی‌ها مردم بیشتر قدردان خدمات انجام‌شده خواهند بود.

شناسه خبر 69515