شناسه خبر:69163
1402/2/27 08:54:49

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با اقدامات صورت گرفته حدود 3 هزار هکتار زمین در سطح استان برای اجرای پروژه‌های مسکن ملی تأمین شد که در شهر کرمانشاه این اراضی در قسمت‌های غرب و جنوب شرق شهر قرار دارند.

مهرداد آهکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه آخرین آمار متقاضیان تایید شده در استان در حوزه نهضت ملی را 62 هزار نفر اعلام کرد.
وی اظهار کرد: موضوعی که در رابطه با متقاضیان مسکن ملی مطرح است، متقاضی مؤثر است یعنی متقاضی که قسط اول، 40 میلیون تومان را واریز کرده باشد جزو این طرح قرار می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تأمین زمین را علت اصلی کندی اجرای طرح ملی مسکن ملی در استان عنوان کرد و در رابطه با بررسی آخرین وضعیت روند پیشرفت نهضت ملی مسکن استان در مقایسه با یک ماه گذشته، گفت: مشکل بحث کمبود زمین اختصاص یافته برای نهضت ملی مسکن داشتیم که به تبعه آن باید ارتفاع برای ساخت بالا می‌رفت که علاوه بر افزایش هزینه‌ها، از جذابیت چندانی هم برخوردار نبود.
وی ادامه داد: در نهایت با اقدامات صورت گرفته از 300 هکتار اختصاص یافته به حدود 3 هزار هکتار زمین در سطح استان برای اجرای پروژه‌ها دست یافتیم که در شهر کرمانشاه این اراضی در قسمت‌های غرب و جنوب شرق شهر قرار دارند.

شناسه خبر 69163