شناسه خبر:69034
1402/2/24 00:25:19
مدیر پایگاه ملی هگمتانه:

شهرداری معبر جدید را بازگشایی کند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر پایگاه ملی هگمتانه گفت: شهرداری قول داده که مسیر جایگزین را بازگشایی کند و ترافیک از میدان اکباتان برداشته شود، اما هنوز این مهم عملی نشده است.

صاحب محمدیان‌منصور با اشاره به اینکه قرار شد جلسه‌ها برای پیگیری بحث ثبت جهانی «هگمتانه تا همدان» به‌صورت هر یک‌ماه یک‌بار تشکیل شود و هر دستگاه اقدامات انجام‌شده خود را اعلام کند، اظهار کرد: دو مشکل عمده در این مسیر وجود دارد که باید همه دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند.

وی تشریح کرد: یکی از این مشکلات، بحث ترافیک میدان اکباتان است؛ در این عرصه قسمت آسفالته تردد ماشین باید رفع شد که اگر رفع نشود، ارزیابی صورت نمی‌گیرد.

مدیر پایگاه ملی هگمتانه با بیان اینکه شهرداری از سال گذشته این اقدام را شروع و معبر جایگزین را آسفالت کرده است اما هنوز بازگشایی نشده، گفت: باید معبر قدیمی بسته شده و تردد انجام نشود.

محمدیان‌منصور خاطرنشان کرد: با جلسه‌ای که شهرداری و میراث فرهنگی داشتند، شهرداری قول داده که این اقدام را انجام دهد، اما هنوز عملی نشده است.

مدیر پایگاه ملی هگمتانه با بیان اینکه حذف ترافیک از میدان اکباتان مهم‌ترین اصل است که باید طبق قول شهرداری محقق شود، ادامه داد: ایراد دیگر، ساختمان حوزه هنری در محوطه تپه جهانی است که دو طبقه مازاد ساخته و باید حذف شود و بقیه اقدامات نیز در دستور کار است.

شناسه خبر 69034