شناسه خبر:68424
1402/2/10 09:13:01

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: سالانه 20 هزار خودرو به همدان اضافه می‌شود و تنها حدود 500 خودروی فرسوده از مدار خارج می‌شود.

مهدی حیدری ظهر روز گذشته در صحن شورای اسلامی شهر بحران ترافیک را یکی از عوامل نارضایتی مردم دانست و اظهار کرد: وقتی سیر ترافیک همدان را از 10 سال گذشته تاکنون بررسی می‌کنیم، می‌بینیم نارضایتی مردم در این حوزه بیشتر شده است؛ چراکه حدوحدودی برای تزریق خودرو به جامعه قائل نیستیم.

وی با اشاره به اینکه خودرو به‌عنوان لاتاری به مردم عرضه می‌شود بدون اینکه ماشین فرسوده‌ای از مدار خارج شود، گفت: 20 هزار خودرو طی سال به همدان وارد می‌شود و تنها 400 یا 500 خودرو فرسوده از مدار خارج می‌شود و این یعنی هر چقدر ظرفیت شهر را افزایش دهیم، بازهم با این حجم از ورودی خودروها هم‌خوانی ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ما نیز در حوزه پشتیبانی در عرصه مدیریت ترافیک وظیفه داریم و باید تلاش کنیم آنچه در اختیار ما است را گسترش دهیم، ادامه داد: رویکرد اساسی شورا و شهرداری سامان‌دهی و جهش در حوزه خدمات ترافیکی است که اگر درست انجام شود، بخشی از مشکلات ترافیک را حل می‌کند‌.

وی با اشاره به اینکه چند عامل مانند ضعف حمل‌ونقل عمومی سبب افزایش ترافیک می‌شود، عنوان کرد: بالا بودن سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی، عدم تعادل قیمت‌ها و سایر موارد نیز سبب شده ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر سهم ناچیزی داشته باشد.

حیدری با اعلام اینکه 20 میلیارد تومان برای هوشمندسازی ترافیک در همدان درنظر گرفته شده است، بیان کرد: بخشی از این اعتبار برای هوشمندسازی تقاطع‌ها و کاهش زمان توقف پشت چراغ‌ها درنظر گرفته شده است.

وی گفت: در همدان 19 تقاطع چراغ‌دار داریم و از آنجا که بهترین سامانه هوشمندسازی تقاطع‌ها را اصفهان دارد، بازدیدی از این شهر انجام شد تا اقدامات صورت‌گرفته بررسی شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه جداسازی مسیر حمل‌ونقل عمومی در همدان از هدف‌گذاری‌های شورای ششم است، ابراز کرد: در اصفهان سه خط اختصاصی بی‌آرتی وجود دارد که سرعت خوبی داشته و همین موضوع سبب جذابیت برای شهروندان جهت استفاده از این ناوگان شده است.

وی بیان کرد: در برخی مسیرها جداسازی خط بی‌آرتی انجام نشده و تخلفات توسط دوربین‌ها انجام می‌شد، البته ناگفته نماند اصفهان امسال یک‌هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی و گسترش خط متروی خود درنظر گرفته بود.

حیدری افزود: در اصفهان 20 درصد سفرها و در همدان چهارونیم درصد از سفرها توسط حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: در بخش هوشمندسازی تقاطع‌ها نیز 59 تقاطع در اصفهان هوشمند است که نسبت به تقاضا و تردد خودروها، وضعیت چراغ‌ها را تغییر می‌دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در حوزه میدل‌باس‌ها هم 50 دستگاه در اصفهان با قیمتی بسیار مناسب فعال و البته 500 دستگاه اتوبوس هم در تردد بودند، عنوان کرد: سامان‌دهی پرداخت خُرد از دیگر اتفاقات خوبی بود که در اصفهان رقم خورده است.

وی ادامه داد: این‌ها اتفاقاتی است که می‌توانیم در پایان سال در بخش‌های مختلف در شهر همدان به آن دست یابیم، البته ایجاد جذابیت و مطلوبیت عمومی نیز سبب استفاده بیشتر شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

حیدری از احداث پارکینگ زیرزمینی در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: احداث پارکینگ عمومی زیر یکی از خیابان‌های پُرتردد، از دیگر اقدامات خوب در اصفهان بود که در همدان نیز می‌شود در برخی مناطق این کار را انجام داد.

 

شناسه خبر 68424