شناسه خبر:68137
1402/2/4 08:17:08

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: به همت جمعیت داوطلبان 46 سفره افطاری برای میزبانی از دو هزار و 250 روزه‌دار نیازمند گسترده شد.

علی سنجربگی روز پنجشنبه افزود: بیش از چهار میلیارد ریال برای اطعام نیازمندان تحت حمایت هلال‌احمر در ماه رمضان هزینه شد.
وی ابراز کرد: سفره مهربانی به‌منظور اطعام، افطاری و توزیع غذای گرم بین شماری از خانواده‌های کم‌برخوردار و ایتام هم‌زمان با پویش هلال رحمت اجرایی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان ادامه داد: این سفره‌ها با مشارکت نیکوکاران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان همدان پهن شد.
سنجربگی ادامه داد: با وجود پایان یافتن ماه رمضان، افراد خیر و نیکوکار همچنان می‌توانند کمک‌های نقدی و نذورات خود را با وارد کردن کد دستوری ستاره 112 ستاره 9 مربع یا به حساب 99999 واریز کنند.
وی بیان کرد: جامعه مخاطب هلال‌احمر اغلب افرادی هستند که زیر پوشش هیچ نهادی نیستند؛ همانند افراد بدسرپرست که پروتکل‌های پیش‌بینی‌شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای حمایت و زیر پوشش قرار گرفتن را ندارند.
مدیرعامل جمعیت هلا‌ل‌احمر همدان گفت: سفره افطاری برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان و در محل حسینیه‌ها، مساجد و یک‌سری سالن‌ها برپا شد.
سنجربگی گفت: پویش هلال رحمت نوروز 1402 به مرحله اجرا درآمد که در این راستا با کمک خیران یک‌هزار و 650 بسته معیشتی به ارزش 10 میلیارد و 650 میلیون ریال تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.
وی اضافه کرد: بسته‌های معیشتی حاوی گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماکارانی، حبوبات، سویا، کنسرو لوبیا و ماهی، شکر، قند و روغن بود.
معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان همدان نیز بیان کرد: اجرای طرح هلال رحمت می‌تواند حداقل نیازهای اساسی خانواده‌های نیازمند را در این ایام تأمین کند و بسترساز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوء معیشت در مناطق کم‌برخوردار شود.
سیلوانا صلح‌میرزایی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مغتنمی برای تهذیب روح و اسبابی برای نزدیکی به خداوند است، گفت: برپایی سفره‌های مهربانی امکان حضور و مشارکت فعال داوطلبان، نیک‌اندیشان و خانه‌های هلال در فعالیت‌های بشردوستانه را فراهم می‌کند.
وی اضافه کرد: این نهاد با جلب حمایت خیرین و مردم نیکوکار استان همدان از فرصت ماه مبارک رمضان به‌منظور خدمت بیش‌ازپیش به قشر کم‌برخوردار بهره گرفته است.
صلح‌میرزایی ادامه داد: توزیع سبد غذایی در میان مستمندان و برپایی سفره‌های مهربانی بخشی از اقداماتی است که در ماه رمضان توسط معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به انجام رسید.
وی افزود: معاونت داوطلبان هلال‌احمر حلقه اتصال میان نیازمندان و توانمندان محسوب می‌شود و موظف است از طریق جلب حمایت‌های خیرین، بستر خدمت‌رسانی صحیح به نیازمندان را در جامعه فراهم آورد.
صلح‌میرزایی افزود: هدایت کمک‌های مردمی در مسیر حمایت از خانواده‌های محروم استان با توجه به فضای معنوی این ماه و همچنین ایجاد زمینه مشارکت خیرین در اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه از اهدافی است که در برپایی سفره‌های مهربانی مورد توجه قرار گرفت.

شناسه خبر 68137