شناسه خبر:68043
1402/1/30 09:25:09

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان تربیت نسل قرآنی را وظیفه متولیان فرهنگی دانست و گفت: تربیت نسل جوان قرآنی هم‌اینک یک ضرورت اجتماعی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی در آیین تکریم و تجلیل از فعالان و چهره‌های قرآنی استان همدان بیان کرد: ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی باید سرلوحه فعالیت همه ارگان‌های دولتی، مردم و نهادهای مختلف کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه همه فعالان قرآنی از اساتید و قاریان تا حافظان و متولیان جلسات قرآنی باید تلاش کنند تا فعالیت‌های قرآنی در استان توسعه پیدا کند، اظهار کرد: باید برای توسعه آموزش قرآنی در بین این قشر آینده‌ساز بیش‌ازپیش برنامه‌ریزی کرد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: وظیفه همه این است که نسلی قرآنی تربیت کنیم و در این عرصه اسم و رسم‌ها مهم نیست، مهم هدف و مسیری است که در آن قرار داریم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر تحقق سند قرآنی که در استان تدوین شده است، افزود: اولویت همه ما قرآن است و هیچ دوگانگی در این بین وجود ندارد.
وی حضور فعالان قرآنی در کنار یکدیگر را اقدامی قابل تقدیر برشمرد و گفت: امروز زمان آن است که برای افزایش تعداد نفرات جامعه قرآنی در استان تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشیم.
امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه قرآن توصیه اول پیامبر اسلام (ص) است، یادآور شد: متأسفانه باید گفت که در جامعه کنونی نسبت به ‌قرآن کوتاهی شده و این حرف قرآن است که پیامبر (ص) به‌علت مهجوریت قرآن از ما شکایت خواهد کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا حقیقت آیات قرآن کریم را درک کنیم، بیان کرد: حقیقت قرآن، آیاتی است که در قلب پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امیر(ع) وجود داشت.
وی تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا در تلاوت قرآن متوقف نشویم و از این تلاوت قرآن به حقیقت واقعی قرآن دست پیدا کنیم.

شناسه خبر 68043